کارشناس مسئول امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح حامی در راستای گسترش عدالت تربیتی و کاهش محرومیت با توسعه ارتباطات، تعاملات و تبادلات فرهنگی بین نواحی و مناطق استان خبر داد.

اجرای طرح حامی در راستای گسترش عدالت تربیتیبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،فرشته عبدی  کارشناس مسئول امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:درباره عملیاتی‌شدن طرح حامی (خواهرخوانده) گفت: با توجه به اسناد فرادستی شامل سیاست‌های کلی ایجاد تحول ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ادامه اجرای موفق طرح‌های ملی، طرح حامی نیز اجرا می‌شود.

به گفته او به زودی سامانه متمرکز ثبت اطلاعات مدارس مبدا و مقصد کشور در دبیرخانه طرح حامی راه‌اندازی خواهد شد.

کارشناس مسؤول امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه ملاک و شاخص‌های پیشنهادی انتخاب مدارس محروم را در سه بخش علمی-آموزشی، اقتصادی - اجتماعی و فرهنگی تربیتی اعلام کرد و گفت: آمار دقیق مدارس حامی (مبدا) و مدارس تحت پوشش (مقصد و محروم) استان در پایان تیرماه مشخص می‌شود.

عبدی همچنین به مردمی‌بودن طرح اشاره کرد و اظهار داشت که موفقیت در این طرح و رسیدن به اهداف کلی آن مستلزم همکاری، همیاری و اراده جهادی مدیران، اولیا دانش‌آموزان، خیرین، انجمن اولیا و مربیان و حمایت‌های نهاد‌های دولتی و غیردولتی (مردم نهاد) است.

وی اضافه کرد: بهترین یاوران مدارس محروم در اولویت اول مدارس برخوردار هستند که هر مدرسه می‌تواند یک یا چند مدرسه محروم روستایی و حاشیه‌نشین شهر را از جهات مختلف پشتیبانی کند.

او در ادامه سخنان خود به اجرای موفق طرح‌های ملی شامل تقویت مهارت‌های گفتگو و ارتباط موثر، طرح ارتقای مهارت پرورش مربیان مدارس دخترانه و طرح آموزشی حقوق شهروندی به دانش‌آموزان، اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: طرح حامی نیز در راستای ادامه این طرح‌ها اجرا می‌شود.

وی همچنین به اجرای طرح ارتقای آگاهی دانش‌آموزان دختر با جایگاه نقش و عملکرد نهاد‌های مدنی و طرح‌های استانی شامل طرح توسعه سلامت همکاران زن، طرح توسعه سلامت دختران دانش‌آموز متوسطه اول و مادران آن‌ها و نیز اجرای طرح‌های محیا و بشری در تعدادی از نواحی و مناطق نیز اشاره کرد و افزود: اکنون عزم خود را جزم کرده‌ایم تا طرح حامی را نیز با جدیت اجرا و پیگیری کنیم.

انتهای  پیام/ز

 

 

طرح توسعه سلامت دختران دانش‌آموز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.