پایگاه اینترنتی مخالفان عربستانی تعامل دوگانه آمریکا با پرونده‌های هسته‌ای ایران و عربستان را برای منطقه و جهان خطرناک توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی مرآة الجزیره وابسته به مخالفان رژیم سعودی، در یادداشتی نوشت: نمی‌توان در توجیه تمایل رژیم سعودی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت از این سلاح صرفاً برای مقابله با ایران استفاده خواهد شد؛ زیرا حکام سعودی و خصوصاً محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، که به ایران‌ستیزی و خونریز بودن شهرت دارند، با توجه به سابقه فکری افراطی (مذهب تکفیری وهّابی) و تاریخچه سیاسی آن‌ها که مملو از قتل و نسل‌کشی مخالفانشان به هر شکل ممکن بوده است، صلاحیت در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای را ندارند. قتل جمال خاشقجی (روزنامه‌نگار مخالف عربستانی)... نشان دهنده همین مسئله است.

در ادامه این مطلب آمده است: وقتی بن سلمان ماه مارس سال ۲۰۱۸ گفت در صورتی که ایران بمب هسته‌ای بسازد کشورش نیز بمب هسته‌ای خواهد ساخت، جهان هیچ واکنشی نشان نداد. این در حالی است که درباره ایران اوضاع متفاوت است. البته ایران به اعتراف بین‌المللی هیچ‌گاه تمایل به ساخت سلاح هسته‌ای نداشته است.

در برابر تهدیدات محمد بن سلمان در خصوص دستیابی به سلاح هسته‌ای مسئولیت بزرگ بر عهده جامعه بین‌المللی است. صرف نظر از حمایت از سلاح هسته‌ای اسرائیل، به ویژه برخورد دوگانه سران آمریکا در خصوص پرونده‌های هسته‌ای سعودی و ایران، پیامد‌های خطرناکی برای ملت‌های منطقه و جهان خواهد داشت.

مرآة الجزیره  در ادامه آورده است: دستیابی سعودی به سلاح هسته‌ای برای بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران هیچ فایده‌ای ندارد؛ زیرا همان گونه که [آیت‌الله خامنه‌ای] رهبر انقلاب اسلامی گفته‌اند؛ در هر صورت [عربستان] در آینده نه چندان دور به دست مجاهدان اسلام خواهد افتاد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار