رهبر حزب سبز آلمان از اینکه لرزش‌های اخیر صدراعظم این کشور را به تغییرات شدید آب و هوایی تشبیه کرده است، عذرخواهی کرد.

رهبر حزب سبز آلمان از مرکل به دلیل تشبیه لرزش‌های او به تغییرات آب و هوایی عذرخواهی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنالنا بربوک، رهبر حزب سبز آلمان، در توئیتی از اینکه لرزش‌های اخیر آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور، را به تغییرات شدید آب و هوایی تشبیه کرده بود، عذرخواهی کرد.

بربوک در حساب توئیتری خود نوشت: «این کار اشتباه بود. از صدراعظم عذرخواهی می‌کنم. بدون فکر تشبیهی را به کار بردم که درست نبود. هنگامی که یک خبرنگار پرسید آیا شرایط جسمانی صدراعظم لزوم انتخابات جدید را جدی‌تر می‌کند خواستم بگویم نه و به این ترتیب به گرم شدن هوا اشاره کردم».

پیش از این بربوک در یک سخنرانی با موضوع برنامه‌های حزب سبز برای حفاظت از آب و هوا، لرزش‌های اخیر مرکل را به تغییرات شدید آب و هوایی مرتبط دانسته بود. خبرگزاری «دوئیچه وله» در این خصوص نوشت بربوک در سخنرانی خود گفت «با توجه به گرمای بیش از اندازه هوا، که تاثیر آن را در صدراعظم می‌توانیم ببینیم، کاملا واضح است که دمای هوا در تابستان امسال تاثیراتی بر سلامت افراد خواهد گذاشت».

رهبر حزب سبز آلمان در انتقاد از سیاست‌های دولت این کشور درباره تغییرات آب و هوایی به همین مقدار بسنده نکرده و در ادامه به سفر صدراعظم آلمان به عراق اشاره کرد که در آنجا دمای هوایی حدود ۴۸ درجه سانتی‌گراد را تجربه کرده است. بربوک گفت اگر در آلمان دمای هوا در این حد بالا برود «هر کسی که یک ساعت جلوی آفتاب بایستد به لرزه خواهد افتاد». او در ادامه با طعنه به آنگلا مرکل گفت «گرما به خاطر صدراعظم نیز متوقف نخواهد شد». این اظهارنظر‌های بربوک جنجال زیادی را در میان رسانه‌های آلمان به پا کرده بود.

صدراعظم ۶۴ ساله آلمان، نخستین بار در ۱۸ ژوئن سال جاری میلادی (تقریبا دو هفته پیش)، هنگام دیدار با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور جدید اوکراین بدنش دچار رعشه‌های شدیدی شد که گمانه‌زنی‌های بسیاری را در خصوص علت این حادثه در رسانه‌ها به دنبال داشت. اما بلافاصله مقامات دفتر او اعلام کردند این حالت به دلیل گرمای هوا و کم‌آبی و به تبع آن تشنگی بوده و پس از نوشیدن آب، مشکل مرکل رفع شده است.

با این حال، این اتفاق یک بار دیگر در پنجشنبه گذشته تکرار شد. صدراعظم آلمان حین دیدار با «فرانک والتر اشتاین مایر»، رئیس جمهور آلمان بار دیگر دچار لرزش‌های شدید شد. این بار مقامات دفتر او «دلایل روانشناختی» را دلیل اصلی این اتفاق عنوان کردند. در نهایت، روز گذشته، مرکل در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در اوساکای ژاپن به خبرنگاران گفت: «این اتفاق فقط یک واکنش ظاهری بوده است و به زودی نیز از میان خواهد رفت».

او در ادامه بر خوب بودن حالش تاکید کرد، اما به این موضوع که جهت درمان این مشکل به پزشک مراجعه کرده است یا خیر اشاره‌ای نکرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار