هواشناسی درباره وزش باد شدید و خیزش گردو خاک از فرداشب (دوشنبه) در مناطق مختلف استان اطلاعیه جوی صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، لطفی ، کارشناس هواشناسی استان گفت: براساس اطلاعیه جوی صادر شده و مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناختی با تقویت اختلاف فشاری در منطقه از فرداشب (دوشنبه) تا پایان این هفته وزش باد شدید وخیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: این شرایط برای روز‌های سه شنبه تا چهارشنبه بویژه در نواحی شرقی و شمال غرب استان سبب کاهش دیدافقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود و همچنین برای مرز شرقی شامل شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه طوفان و گرد وخاک سبب اختلال در تردد و بروز خسارت خواهد شد.

لطفی با بیان اینکه امروز و فردا با افزایش دما بر شدت گرمای هوا افزوده می‌شود، گفت: از روز سه شنبه این هفته با تاثیر زبانه‌های سامانه پرفشار جوّی دمای هوا کاهش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز گذشته دمای ۶ ایستگاه استان بالای ۴۰ درجه سانتیگراد رسید، افزود: در این مدت حداکثر دمای طبس ۴۷ درجه، دهسلم نهبندان ۴۶، علی آباد زارعین و بشرویه ۴۲، نهبندان و درح دمای ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر را ثبت کردند.

در شبانه روز گذشته طبس با حداکثر دمای ۴۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و سربیشه با حداقل دمای ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بود.

تغییرات دمایی مرکزاستان در این مدت بین ۲۳ و ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر بود که پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز بیرجند با دو درجه افزایش به ۴۱ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام/ک

کاهش دمای هوا در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.