اعضای شورای شهر تهران، شهرداری را به پاسخ‌گویی در رابطه با واگذاری املاک خارج از ماده ۵۵ موظف کردند.

پاینده/ واگذاری املاک خارج از نوبت در بند ۶ ماده ۵۵ اضافه شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تصویب کلیات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ ارائه پیشنهادات برای اضافه شدن به بند‌های آن در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.
 
مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در توضیح پیشنهاد خود مبنی بر اضافه شدن واگذاری املاک خارج از نوبت بند ۶ ماده ۵۵ گفت: یکی از دغدغه شورای شهر تهران بحث پیگیری واگذاری املاک و مستغلات خارج از ضوابط در شهرداری تهران بود.
 
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: طبق اخرین آمار بیش از ۴ هزار ملک خارج از بند ۶ ماده ۵۵ واگذار شده و روند باز پس گیری آن‌ها ادامه دارد و اعتقاد ما این است که روند باز پس گیری آن‌ها با سرعت بسیار کندی در حال انجام است.
 
فراهانی ادامه داد: بحث واگذاری املاک خارج از مقررات را باید اضافه کنیم تا شهرداری موظف در واگذاری املاک خارج از ماده ۵۵ توضیحات خود را اعلام کند.
 
محمود میرلوحی دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با اضافه شدن این بند گفت: با کمال تاسف باید اعلام کنم که در بحث واگذاری املاک و مستغلات هنوز مابه‌التفاوت پرداختی و اجاره‌ها دریافت نشده است.
 
عضو شورای شهر تهران افزود: هنوز مشخص نیست افرادی که چند سال در املاک نشسته‌اند چه میزان اجاره معوقه دارند.
 
ابراهیم امینی نایب رئیس عضو شورای شهر تهران در توضیح بیشتر بند واگذاری املاک خارج از نوبت گفت: ما سازمان املاک را مکلف کردیم املاکی را که حق انتفاع آن از دور اول شورا به افراد واگذار شده است را به ما واگذار کند.
 
نایب رئیس عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: ما باید به این نکته توجه داشته باشیم بین حق انتفاع و اجاره تفاوتی وجد دارد و نکته این است که اگر حق انتفاع یک ملک به فردی واگذار شده است‌ان فرد دیگر پولی پرداخت نمی‌کند و اگر بحث اجاره بها مطرح است باید جداگانه به آن رسیدگی شود و ما سازمان املاک را موظف کردیم طبق مصوبه اطلاعات املاک واگذار شده را به شورای شهر تهران ارائه کند.
 
پس از اظهار نظر موافقان پیشنهاد بررسی واگذاری املاک خارج از نوبت در بند ۶ ماه ۵۵ این پیشنهاد در صحن شورای شهر تهران به رای گذاشته شد و در نهایت با ۱۷ رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار