رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش مصرف و تولید گوشت مرغ در آذربایجان شرقی خبرداد.

افزایش مصرف و تولید گوشت مرغ در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  فتحی رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مصرف روزانه گوشت مرغ در استان روزانه ۲۴ تن افزایش یافته است، گفت: براساس تکلیف سال گذشته باید ۷۷.۹ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شد، اما با تدابیر انجام شده ۸۲ هزار تن تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد سازمان جهاد کشاورزی استان در ستاد اقتصاد مقاومتی برای تولید گوشت قرمز ۵۳ هزار تن و ۵۶۰ کیلوگرم بود، گفت: بیش از تعهدات، محقق شده است.

وی افزود: کشاورزی آذربایجان شرقی در بیشتر بخش‌هایی که به ستاد اقتصاد مقاومتی متعهد شده، بازدهی و تولید بیش از تعهدات، ارایه کرده است، اما در اندک بخش‌هایی مثل تولید دانه‌های روغنی نیاز به عزم عمومی است تا به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

فتحی با بیان اینکه در تولید محصول راهبردی گندم در سال گذشته بالغ بر ۹۳۰ هزار تن تولید داشته ایم افزود: از این میزان ۶۳۰ هزار تن خرید تضمینی و قسمتی نیز بصورت خرید بذر از کشاورزان انجام شد که رکوردی بی سابقه در میزان تولید و خرید گندم در سطح استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: سال گذشته تولید سیب زمینی، چغندر قند، جو، پنبه، حبوبات، گوشت قرمز، گوشت طیور و تخم مرغ بیش از میزان پیش بینی و متعهد شده در استان بوده است.

فتحی اعلام کرد: رتبه اول تولید یونجه و سنجد کشور متعلق به آذربایجان شرقی است و در تولید گردو و آلبالو نیز رتبه دوم ایران را داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار و ۹۵۶ هکتار به سطح اراضی کشاورزی استان که با سامانه نوین و تحت فشار آبیاری می‌شوند، افزوده شده است، ادامه داد: این میزان افزایش سطح توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار در طی یکسال بی سابقه است.

 

انتهای پیام/ش

مصرف و تولید گوشت مرغ در آذربایجان شرقی  افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.