دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان گفت: زباله‌های شهرداری ایذه بدون هیچ‌گونه تفکیکی به همراه زباله‌های خطرناک بیمارستانی و به شکل غیربهداشتی در روستا‌های راسفند و نوترگی دپو می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هژیر کیانی، دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان گفت: بیش از ۲۰ سال است که زباله‌های شهرداری ایذه بدون هیچ‌گونه تفکیکی به همراه زباله‌های خطرناک بیمارستانی و به طرز کاملا غیربهداشتی از شهر منتقل و در اراضی میان روستا‌های راسفند و نوترگی دپو می‌شود.

وی افزود: بدون شک این اقدام تهدیدی علیه بهداشت عمومی و سلامت مردم است و هزاران نفر در معرض بیماری‌های خطرناک ناشی از این اقدام ضدبهداشتی و ضدمحیط زیستی هستند و هفته گذشته نشست هم‌اندیشی و اعتراضی مردم روستا‌های راسفند و نوترگی ایذه برگزار شد و مردم نسبت به وضعیت سایت غیراصولی دفع پسماند متعلق به شهرداری این شهر تجمع کردند و خواستار جابه‌جایی این سایت خطرناک شدند.

کیانی بیان داشت: سایت زباله راسفند نمونه‌ای از تخلفات گسترده محیط زیستی توسط دستگاه‌های اجرایی مسئول است.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان تصریح کرد: اهالی روستا و اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران مجموعه روستا‌های راسفند و نوترگی مراتب اعتراض خود را در قالب یک طومار و مکاتبه با استاندار مطرح کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: تکثیر گسترده حشرات موذی و حیوانات ولگردی که در این سایت پرسه می‌زنند و نیز دوره‌گرد‌هایی که برای جمع‌آوری مواد بازیافتی در این سایت فعالیت می‌کنند، همه روزه سبب جابه‌جایی آلاینده‌های خطرناک این سایت به سایر نقاط شهر و روستا در ایذه است.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان افزود: هیچکدام از مراحل چندگانه از مرحله تولید تا جمع‌آوری، حمل و نقل، دپو و دفع بازیافتی انجام نمی‌شود و این سایت به شدت بهداشت عمومی را تهدید می‌کند و حتی اراضی و محصولات کشاورزی، آب‌های زیرزمینی، دام‌های منطقه، حیات وحش به شدت تحت تاثیر این بحران هستند.

انتهای پیام/م

خطر دفع زاله در روستای راسفند ایذه

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.