رئیس‌جمهور کره جنوبی دیدار همتای آمریکایی خود و رهبر کره شمالی در منطقه مرزی دو کره را نقطه عطف مهمی در روند عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره دانست.

مون جائه این: دیدار ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی نقطه عطفی مهمی خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد دیدار دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی می‌تواند نقطه عطف تاریخی در عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره کره باشد.

مون جائه این در آغاز نشست خبری مشترک با رئیس جمهور آمریکا در سئول، پایتخت کره جنوبی پیش از راهی شدن با ترامپ به سوی منطقه غیرنظامی مرزی این اظهارات را بیان کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در این نشست خبری با تاکید بر این که تعجیلی در قبال ایران و کره شمالی ندارد، گفت: برای عرض سلامی کوتاه به رهبر کره شمالی به مناطق مرزی غیرنظامی دو کره می‌رود.

رئیس جمهور آمریکا در زمان حضور در نشست گروه ۲۰ در اوساکای ژاپن برای دیدار با رهبر کره شمالی ابراز تمایل کرد. ترامپ در توئیتر خود نوشت: بعد از چند دیدار بسیار مهم از جمله دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، ژاپن را به (همراه مون، رئیس‌جمهور کره جنوبی) مقصد کره جنوبی ترک خواهم کرد. اگر رهبر کره شمالی بپذیرد، با او در مرز منطقه غیرنظامی دیدار خواهم داشت تا دستش را بفشارم و به او سلامی کنم.

پیونگ‌یانگ در واکنش به ابراز تمایل رئیس جمهور آمریکا به ملاقات با رهبر کره شمالی، در مرز دو کره، این پیشنهاد را «بسیار جالب» توصیف کرد. کره شمالی همچنین تاکید کرده است که این دیدار می‌تواند «معنی‌دار» باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بامداد امروز از اولین سفر خود به منطقه مرزی بین دو کره موسوم به «منطقه غیرنظامی کره» خبر داد. رویترز نوشت ترامپ امیدوار است طی سفر به منطقه غیرنظامی کره، بتواند برای سومین بار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار و رایزنی کند.

نشست دوم ترامپ و کیم جونگ اون، ماه فوریه در هانوی ویتنام بدون دستیابی به توافقی به بن بست رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۹ تير ۱۳۹۸
ما نفهمیدیم چرا اینقدر خودشو کوچیک میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار