تولیت آستان قدس رضوی گفت: زمان امام صادق (ع) به معنی واقعی کلمه یک هجوم و تهاجم فرهنگی وجود داشت که خطرش برای دین و اسلام از خطر معاویه و یزید کمتر نبود.

امام صادق (ع) ریشه اسلام را حفظ کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در اجتماع عزاداران مدرسه علمیه آیت الله خویی (ره) گفت: زمان امام صادق (ع) به معنی واقعی کلمه یک هجوم و تهاجم فرهنگی وجود داشت که خطرش برای دین و اسلام از خطر معاویه و یزید کمتر نبود، امام صادق (ع) در یک چنین شرایطی از دین و قرآن صیانت کرد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اگر نبود آن مبارزه‌ها، سعه صدر و علم لدنی امام صادق (ع) و اگر نبود تربیت یافتگان مکتب این امام همام، هجمه ملحدین و مشرکین در آن دوران ریشه اسلام را بر باد داده بود، امام صادق (ع) لباس رزم پوشید و در میدان فرهنگ و مبارزات علمی با شبهات در دفاع از اسلام وارد میدان شد.

وی ادامه داد: بعد دیگر شخصیت امام صادق (ع) مبارزات ایشان با حضور ظلم و جور بود، اینگونه نبود که آن حضرت تنها در برابر سیل شبهات اعتقادات و فتنه‌ها ایستادگی کنند، بلکه امام صادق (ع) با همان قوت و صلابت که از اعتقادات مردم مرزبانی و دین خدا را حفظ کردند و در برابر طاغوت و حاکمان جور و ظلم نیز با قاطعیت و صلابت ایستادگی کردند.

انتهای پیام/ م

اجتماع عزاداران امام صادق (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.