معاون آبزی‌پروری شیلات بوشهریا بیان اینکه این استان قطب تولید میگوی پرورشی در کشور است گفت: ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور در اراضی ساحلی استان بوشهر تولید می‌شود.

استان بوشهر قطب تولید میگوی پرورشی در کشور استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، صغری اشرف افزود: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان ساحلی بوشهر را پرورش آبزیان است که در این راستا پرورش میگو، ماهی، آرتمیا و کشت جلبک‌های دریایی در سواحل استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:ر استان بوشهر قطب تولید میگوی پرورشی در کشور است و جایگاه نخست تولید این آبزی را در کشور دارد.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ هزار هکتار اراضی ساحلی این استان برای پرورش آبزیان شناسایی شده است عنوان کرد: علاوه بر پرورش ماهی در آب‌های خلیج فارس و پشت سد رئیسعلی دلواری، اراضی ساحلی به پرورش میگو اختصاص یافته که امسال ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو تجهیز شده است.

اشرف، زمان ذخیره سازی بچه میگو را در استخر‌های پرورشی از اردیبهشت اعلام کرد و گفت: پرورش میگو در استخر‌های پرورشی در ۱۰ سایت ساحلی استان بوشهر طراحی شده که عملیات ذخیره سازی میگو در حال اجراء است.

وی، با اشاره به اینکه ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی تا پایان تیرماه ادامه دارد تصریح کرد: تاکنون ۷۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی پرورشی ذخیره سازی شده است.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر، مزارع پرورش میگو را ۳۰۰ مزرعه دانست و تاکید کرد: ذخیره سازی بچه میگو در مزارع پرورشی تا ۲ میلیارد قطعه افزایش می‌یابد و این در حالی است که تولید بچه میگو در ۱۲ مرکز تکثیر استان بوشهر انجام شده است.

اشرف، گونه میگوی پرورشی استان بوشهر را وانامی دانست و افزود: پیش بینی تولید میگوی پرورشی در ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی و پرورشی استان بوشهر ۲۷ هزار تن است که نسبت به تولید ۲۳ هزار تن سال قبل افزایش ۱۵ درصدی دارد.

وی، پرورش آبزیان را در راستای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی دانست و با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد میگوی پرورشی صادر می‌شود بیان کرد: سال قبل از ۲۳ هزار تن میگوی پرورشی تولید شده استان بوشهر بیش از ۸۰ درصد آن به کشور‌های مختلف آسیایی و اروپایی صادر شد.

انتهای پیام/م

تولید۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور در اراضی ساحلی بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.