نخست‌وزیر انگلیس در دیدار با ولیعهد عربستان در حاشیه نشست گروه ۲۰ در ژاپن خواستار انجام روند قانونی شفاف و باز درباره قتل روزنامه‌نگار عربستانی شد.

ترزا می‌ در دیدار با بن سلمان خواستار شفاف سازی درباره قتل خاشقجی شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در نشست رو در رو با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در خصوص قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی و نیز هزینه انسانی جنگ در یمن ابراز نگرانی کرد.

نخست‌وزیر انگلیس امروز شنبه در دیدار با ولیعهد عربستان که آخرین نشست بین المللی می‌ پیش از کناره گیری از قدرت در ماه جولای خواهد بود، نگرانی خود را درباره ماجرای قتل خاشقجی و اوضاع انسانی در یمن ابراز کرد.

بنا به گفته یک مقام ارشد دولتی انگلیس، می‌ در این دیدار خواستار انجام روند قانونی شفاف و باز درباره قتل روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول شد و بار دیگر بر اهمیت روابط میان لندن و ریاض تاکید کرد.

این مقام بلندپایه دولتی انگلیس افزود دو طرف بر اهمیت روابط دو جانبه و ثبات منطقه‌ای تاکید کردند.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد ولیعهد عربستان در ماه اکتبر در کنسولگری این کشور در ترکیه به دست عوامل دولت ریاض به قتل رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۸ تير ۱۳۹۸
بن سلمان
خودم کشتمش با اره اهدایی شما
آخرین اخبار