شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از تیرماه سال گذشته تاکنون ٣٣ روستا را آبرسانی کرده و تا پایان شهریورماه امسال نیز آبرسانی به ١٠ روستای دیگر انجام می‌شود.

آبرسانی به ۳۳ روستای خراسان‌جنوبی در سال ۹۷به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،صفوی‌نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از تیرماه سال گذشته تاکنون ٣٣ روستا را آبرسانی کرده و تا پایان شهریورماه امسال نیز آبرسانی به ١٠ روستای دیگر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ شاهد کاهش سرویس‌دهی آبرسانی سیار به روستا‌های استان بوده‌ایم، افزود: این میزان به یک‌هزار و ۷۰۰ سرویس کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مدیریت مصرف در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان علی‌رغم تلاش‌هایی که برای بهبود وضعیت شبکه‌های آب روستایی صورت گرفته جواب نداده است، یادآور شد: سال گذشته ٧۵ درصد مشترکان این شرکت الگوی مصرف را رعایت و بقیه بیش‌از دو برابر این الگو مصرف کرده‌اند که هر سال بیشتر شده است.

صفوی‌نژاد اضافه کرد: اگر آب تأمین‌شده برای روستا‌های استان تنها برای آب شرب استفاده شود، مشکلی نداریم، اما متأسفانه نزدیک چهار هزار و ۵٠٠ واحد دامداری زیر پوشش این شرکت هستند که بیش از دو برابر تعهد خود از آب استفاده می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر به صورت متغیر ۴۱۷ تا ۴۲۵ روستا در استان به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی ادامه داد: به طور تقریبی با بارندگی‌های اخیر آبرسانی سیار به حدود ۱۸ روستا از منابع آبی که در اختیار دارند حذف شده است.

انتهای پیام/ک

شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از تیرماه سال گذشته تاکنون ٣٣ روستا را آبرسانی کرده است

برچسب ها: آب و فاضلاب ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.