در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) ۹ شهید گمنام و تازه تفحص شده در شهر‌های خراسان رضوی تشییع شدند.

نسیم عطر شهدا در خراسان رضوی بار دیگر وزید/ تشییع پیکرمطهر ۹ شهید در شهر‌های خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در اجتماع صادقیون مشهد پیکر دو شهیدگمنام بر دوش مردم شهید پرور این شهر از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی تشییع شد.

در تربت حیدریه هم یک شهید تازه تفحص شده به نام ذبیح الله مومنی زاده به همراه دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس تشییع شد.

شهید ذبیح الله مومنی زاده در عملیات خیبر و در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۶۲ در منطقه هورالهویزه به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

این شهید بزرگوار پس از تشییع در بقعه متبرکه بی بی حسنیه تربت حیدریه به خاک سپرده شد.

همچنین دو شهید گمنام ۱۷ و ۲۳ ساله که به ترتیب در عملیات محرم در شرهانی و کربلای ۵ در منطقه شلمچه تفحص شدند در باغ ملی تربت حیدریه تدفین شدند.

در سبزوار هم پیکر پاک شهیدان سردار غلامرضا پروانه و مصطفی بهرآبادی از شهیدان تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم در این شهر تشییع شد.

سردار شهید غلامرضا پروانه در زمان شهادت فرماندهی گردان رعد لشکر پنج نصر خراسان را بر عهده داشت و شهید مصطفی بهرآبادی ۲۱ بهمن سال ۱۳۶۴ در منطقه اروندرود به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این شهیدان پس از تشییع در جوار دیگر یاران شهیدشان در گلزار شهدا سبزوار آرام گرفت.

یک شهید گمنام دیگر که در ۲۴سالگی در عملیات رمضان و در منطقه شرق بصره به شهادت رسیده است هم در بوستان مرکزی شهر عطا ملک جوین به خاک سپرده شد و شهید گمنام دیگر دفاع مقدس نیز که بر اساس آزمایش‌های پزشکی در زمان شهادت ۱۷ساله بوده و در عملیات کربلای۵ و در منطقه شلمچه به شهادت رسیده است در تپه گردشگری خوشاب به خاک سپرده شد.

تا کنون ۳۰۱شهید گمنام دفاع مقدس در ۹۵ نقطه خراسان رضوی تدفین شده‌اند که ۶۵ نقطه آن به شکل یادمان‌های زیبا ساخته و پرداخته شده است.

انتهای پیام//آ. ف


رنگ ایثار و بوی شهادت با تشییع پیکرمطهر ۹ شهید در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.