پایین نیامدن قیمت گوشت گاو و گوساله به دلیل نبود نظارت سازمان‌های بازرسی

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان گفت:در عرضه گوشت گاو و گوساله نبود نظارت سازمان‌های بازرسی و نظارتی در اصناف به پایین نیامدن قیمت این فرآورده خام منجر شد که اگر مسئولان امر به این موضوع وارد شوند آشفتگی بازار رفع خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شفیع الدین ذوالفقاری مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان افزود: قیمت دام سنگین زنده به تازگی نسبت به اوایل سال و سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافت، اما در بازار و قصابی‌ها این تغییر قیمت برای مصرف کننده احساس نمی‌شود.

وی بیان کرد: در عرضه گوشت گاو و گوساله نبود نظارت سازمان‌های بازرسی و نظارتی در اصناف به پایین نیامدن قیمت این فرآورده خام منجر شد که اگر مسئولان امر به این موضوع وارد شوند آشفتگی بازار رفع خواهد شد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه دامداران اصفهان آشفتگی بازار گوشت گوسفند بر خلاف دام سنگین ناشی از فعالیت دلالان و قاچاق گوسفند است که افرادی بدون هویت و با شماره‌های ناشناخته به دنبال خرید گوسفند از دامدار و قاچاق آن هستند.

وی ادامه داد: چنین وضعی موجب افزایش قیمت گوشت بره و آشفتگی در این بازار شده که باید نظارت بیشتری از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان با بیان اینکه دامداران زحمت زیادی را برای تأمین گوشت متحمل می‌شوند، اظهار داشت: به دلیل نبود نظارت، دلالان و برخی از فروشندگان بدون تحمل سختی و زحمت منفعت زیادی را می‌برند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر تولید گوشت در استان اصفهان افزایش یافته و بر این اساس باید کاهش قیمت را شاهد باشیم، اما بر هم زنندگان نظم اقتصادی، به جامعه و مردم صدمه می‌زنند.

اصفهان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات دامی در کشور به شمار می‌رود، به طوری که دارای ۲.۹ میلیون رأس گوسفند و بُز (جز دام عشایر) و۴۳۰ هزار رأس گاو و گوساله و بالغ بر ۱۰ هزار نفر شتر است که ۶.۸ میلیون واحد دامی (دام سبک و سنگین) را شامل می‌شود.

انتهای پیام/م

 

وضعیت قیمت بازار گوشت در استان اصفهان

برچسب ها: دامپزشکی ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.