یک قاضی آمریکایی با صدور حکمی استفاده دولت از بودجه نظامی برای ساخت دیوار در مرز مکزیک به منظور جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا را ممنوع کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت هیل، یک قاضی فدرال آمریکایی روز جمعه تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در سوء استفاده از میلیارد‌ها دلار بودجه نظامی این کشور برای ساخت دیوار حائل در مرز‌های جنوبی آمریکا با مکزیک محکوم کرد.

هیوود جیلیام، قاضی منطقه کالیفرنیا آمریکا، ما گذشته با صدور حکم موقت استفاده از بودجه نظامی برای ساخت دیوار مرزی را ممنوع کرد. این حکم روز گذشته در دادگاه ایالتی کالیفرنیا تقویت شد.

رئیس جمهور آمریکا اوایل سال جاری میلادی با اعلام یک موقعیت اضطراری خواستار تصویب بودجه ۶ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار در مرز‌های جنوبی آمریکا شد و برای عملی شدن این دستور، برای مدتی دولت را تعطیل کرد.

به موجب حکم قاضی جیلیام، که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا منصوب شده است، دسترسی دولت ترامپ به ۲.۵ میلیارد دلار از بودجه نظامی برای ساخت دیوار مرزی ممنوع است. با حکم قاضی، ساخت دیوار مرز‌های مختلف ایالات نیومکزیکو، کالیفرنیا، آریزونا و تگزاس متوقف شد.

دولت ترامپ ادعا کرده است استفاده از بودجه صندوق نظامی در موارد اضطراری، قانونی است. رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این در پیامی توئیتری حکم قاضی دادگاه منطقه‌ای کالیفرنیا که دستور توقف ساخت دیوار مرزی را صادر کرده بود به نفع «جرم، قاچاق مواد مخدر و انسان» اعلام کرد.

ترامپ از دوره رقابت‌های انتخاباتی بار‌ها تأکید می‌کرد برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی قصد دارد یک دیوار در امتداد مرز مکزیک احداث کند. پافشاری ترامپ برای احداث این دیوار به حدی بود که دولت آمریکا را برای نخستین بار در تاریخ این کشور به مدت ۳۵ روز به تعطیلی کشاند. رئیس جمهور آمریکا حتی برای عملی کردن برنامه خود، حالت فوق العاده ملی در مرز مکزیک اعلام کرد تا بتواند از بودجه نظامی برای ساخت این دیوار استفاده کند. با این وجود، این طرح با مخالفت گسترده دموکرات‌ها در آمریکا مواجه شده است و ترامپ مجبور شد از بودجه وزارت دفاع آمریکا برای ساخت این دیوار بهره بگیرد. پیش از این پنتاگون حدود یک میلیارد دلار برای ساخت بخشی از دیوار مرزی ترامپ اهدا کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار