مهم‌ترین حوادث امروز هفتم تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز هفتم تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

 

کشف محموله پودر کاکائوی قاچاق در اصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان" سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان همراه با بازرسان اصناف طرح سرکشی و کنترل انبار‌ها و محل تخلیه بار‌ها را در یکی از مناطق شهر اصفهان اجرایی کردند.

وی افزود: در بازرسی از یک باربری تعداد ۴۰ کیسه ۲۵ کیلوگرمی پودر کاکائوی خارجی کشف شد که مالک، مدارک گمرکی را ارائه نداد.

سرهنگ ترکیان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه و تحویل او به مراجع قضائی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان از شهروندان خواست، با نیروی انتظامی مشارکت و تعامل داشته باشند تا انشاءالله پدیده قاچاق که برهم زننده نظم اقتصادی جامعه است ریشه کن شود.
 

شهروندان مراقب کلاهبرداری تور‌های گردشگری غیر مجاز باشند

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: این افراد غالبا با درج مبالغی بسیار کمتر از مبلغ واقعی و با تطمیع کاربران اقدام به اخذ وجه از آنان می‌کنند، در حالیکه از ارائه خدمات خبری نیست، لذا کاربران لازم است در هنگام خرید در فضای مجازی موارد امنیتی را به طور کامل رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در وهله اول درخواست خدمات از چنین کانال‌هایی فاقد امنیت بوده و هیچ تضمینی ندارد، گفت: در صورتی که کانال‌های مذکور شما را به سایتی هدایت کردند، آن سایت باید تمامی موارد مربوط به فروشگاه‌های مجازی را رعایت کند، ولیکن سایت‌های مذکور غالبا جعلی بوده و فیشینگ است که اطلاعات حساب بانکی شما را به سرقت می‌برد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان برای خرید تور‌های گردشگری یا پیش خرید بلیط از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام نکنید و برای خرید حتما به سایت‌های معتبر و دارای مجوز مراجعه کنید.

سرهنگ مرتضوی بازدید از سایت‌های معتبر و دارای شناسنامه (نماد الکترونیکی) را بسیار مهم دانست و گفت: اگر کاربران نسبت به فروشگاه‌های اینترنتی دقت داشته باشند تا حدود بسیار زیادی می‌توان از کلاهبرداری این افراد جلوگیری کرد.

 

در جست و جوی گنج با دستگاه گنج یاب میلیاردی

سرهنگ "رضا محمدی" فرمانده انتظامی شهرستان فریدن اظهار داشت: پس از وصول اخباری مبنی بر اینکه چند نفر قصد حفاری غیرمجاز به انگیزه دست یابی به گنج در اراضی کشاورزی یکی از روستا‌های شهرستان "فریدن" را دارند، ماموران پلیس امنیت عمومی وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی یک گروه مجرب از ماموران به محل اعزام شدند که مشاهده شد افرادی در حال حفاری زمین هستند.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران در این خصوص ۳ نفر را دستگیر و یک دستگاه گنج یاب خارجی که توسط کارشناسان ۴ میلیارد ریال ارزش گذاری شده را نیز از آنان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی اجازه حفاری غیرمجاز و به تارج بردن آثار تاریخی و فرهنگی کشورمان را نخواهد داد و با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی می‌شود.
 

نجات گردشگر شیرازی از رودخانه آب ملخ سمیرم

رییس جمعیت هلال احمر سمیرم گفت: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان از سقوط این گردشگر ۳۵ ساله شیرازی به علت نداشتن تعادل در رودخانه آب ملخ این شهرستان، ۲ گروه امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

سید نور محمد موسوی افزود: این گردشگر آشنا به فنون شنا پس از ساعت‌ها عملیات جستجوی ماهرانه غواصان امدادگر در بیش از ۱۰۰ متری رودخانه آب ملخ پیدا و از آب خارج شد.

وی افزود: رودخانه خروشان آب ملخ در ۵۵ کیلومتری جنوب سمیرم واقع شده و در تابستان میزبان گردشگران بسیاری از مناطق مختلف استان وکشور است.
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.