معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اتفاقات مطلوبی در کشاورزی استان کرمانشاه افتاده است.

اتفاقات مطلوبی در کشاورزی کرمانشاه افتاده استبه گزارش   خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اتفاقات مطلوبی در کشاورزی کرمانشاه افتاده است و جهش جدیدی در انتقال یافته های تحقیقاتی افتاده و کشاورزان به یافته ها سریع دسترسی پیدا کرده اند.

وی حضور بیشتر کارشناسان در مزرعه را هم به نفع تولید ملی و هم کشاورزان برشمرد و افزود: حضور کارشناسان در مزارع کشاورزی را به سمت علمی تر شدن سوق داده است.

کشاورز بیان  کرد: یکی از اتفاقات مطلوب در بخش کشاورزی تامین و توزیع بذر خوب بوده که باعث شده وضعیت مزارع مطلوب باشد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: توجه مدیریت جهاد کشاورزی استان، تولیدکننده و کشاورزان به کیفیت بذور باعث ارتقا کیفیت بذور شده است.

کشاورز اضافه کرد: بذور با تنوع و به وفور وجود داشته به طوری که در بررسی وضعیت مزارع کشاورزان نارسایی بذور مشاهده نشد.

 کشاورز وضعیت کنترل علف هرز، آفات و بیماریها در مزارع استان را مطلوب دانست و گفت: مدیریت بموقع عوامل خسارتزا از جمله سن گندم بیماریهای گیاهی بخوبی صورت گرفته است.

کشاورز اتفاق مطلوب دیگر را مصرف بموقع و به اندازه کودهای شیمیایی در مزارع برشمرد که به صورت منطقی در اختیار کشاورز قرار داشته است.

وی اشاره به آغاز پروژه افزایش بهره وری محصولات دیم در استان کرمانشاه افزود؛ این پروژه روش کشاورزی کم هزینه به نام کشاورزی حفاظتی و با حداقل خاک ورزی را به کشاورزان دیمکار معرفی می کند که باعث افزایش عملکرد مزارع می شود.

وی  بیان  کرد: ظرف ۴سال ۸۰درصد مزارع دیم کرمانشاه، همدان و کردستان به این سمت خواهد رفت.


کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در دومین روز سفر به استان کرمانشاه امروز جمعه ۷تیرماه ۹۸ به همراه اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزیاز مزارع کشت پایلوت نخود حفاظتی شهرستان دالاهو بازدید نمود.

 کشاورز در حاشیه این بازدید وضعیت مزرعه را مطلوب ارزیابی نمود و با توصیه و تاکید بر کشاورزی حفاظتی گفت؛با باقی ماندن ۳۰درصد از بقایای گیاهی در زمین، عملکرد سال بعد مزرعه افزایش خواهد یافت.

انتهای  پیام/ز

 

باقی ماندن ۳۰درصد از بقایای گیاهی در زمین، عملکرد سال بعد مزرعه افزایش خواهد یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.