مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای تاکید کرد رئیس‌جمهور آمریکا دلیلی برای کنار گذاشتن توافق هسته‌ای ایران ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد البرادعی، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با شبکه پرتغالی زبان آر.تی.پی از مواضع دونالد ترامپ،  رئیس‌جمهور آمریکا، علیه توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

او گفت: دونالد ترامپ هیچ دلیلی برای کنار گذاشتن توافق هسته‌ای بین‌المللی امضا شده با تهران ندارد.

مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به درگیری لفظی میان مقامات ایران و آمریکا افزود:  منطقه در آستانه انفجار است اگر قرار باشد از واژه‌ای استفاده کنم که با آن کار کرده‌ام باید بگویم منطقه اکنون مثل یک رادیو اکتیو است.

البرادعی در ادامه گفت: آیا اروپا پای ارزش‌ها، اصولش و همچنین حقوق بین‌الملل می‌ایستد یا قصد دارد به سمت رویکردی نامتناسب پیش برود؛ من امیدوارم اینگونه نباشد، چون اروپا از جایگاه مهمی برخوردار است.

او اضافه کرد: برغم اقدامات آمریکا در قبال کره شمالی و توهین به یکدیگر به جای گفتگو، در نهایت آن‌ها (ترامپ و کیم) عاشق همدیگر شدند و باهم گفتگو کردند. امیدوارم این اتفاق در قبال ایران هم بیافتد. امیدوارم این پیوند عاطفی در قبال ایران و در همه جا رخ دهد؛ چراکه جنگ، ویرانی، تهدید و توسل به زور، راهی به سوی جهنم است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار