ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد صد‌ها هزار دلار از مالیاتی که مردم آمریکا پرداخت کرده‌اند تنها در سال اول ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ صرف هزینه محافظان شخصی او در یک هتل شده است.

هزینه‌های سرسام‌آور محافظان شخصی دونالد ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، گفته می‌شود تنها در سال اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ، بیش از دویست هزار دلار از مالیاتی که مردم آمریکا پرداخت کرده‌اند صرف محافظان شخصی در هتل بین‌المللی او شده است.

شبکه تلویوزیونی «ان‌بی‌سی نیوز» در این خصوص گزارش داد بر اساس داده‌هایی که از رسانه‌ها به دست آمده، از سپتامبر ۲۰۱۶ تا فوریه ۲۰۱۸، هزینه محافظان شخصی در هتلی که از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ محل دیدار‌های او و حامیانش بوده، ۲۱۵ هزار و ۲۵۴ دلار از مالیات‌های مردم آمریکا را به خود اختصاص داده است.

با این حال، آژانس اعمال قانون فدرال آمریکا از ارائه اطلاعات و توضیحات در این خصوص سرباز زده است. اما ان‌بی‌سی نیوز از دستیابی به صورت‌حساب‌هایی که این هتل در طول یک سال بابت محافظ شخصی به این آژانس ارسال کرده، خبر داده است. از جمله یک صورت‌حساب بیش از ۳۰ هزار دلاری که از سوی هتل برای آژانس بابت یک دیدار دو روزه در سال ۲۰۱۷ ارسال شده است. گفته می‌شود صورت حساب هتل برای هزینه محافظان شخصی در یک رویداد دو روزه در ژوئن ۲۰۱۷ به منظور جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی، ۳۳ هزار و ۶۳۸ دلار بوده است.

بنا به گزارش‌ها، آژانس اعمال قانون فدرال در همان ماه یک صورت حساب دیگر معادل ۱۴ هزار و ۹۰۰ دلار برای دو روز استفاده از هتل پرداخته است. در ژوئیه ۲۰۱۷ نیز یک صورت‌حساب دیگر به مبلغ ۱۱ هزار و ۴۷۵ دلار از سوی این آژانس به هتل پرداخت شده است.

در ژانویه ۲۰۱۷، پس از آنکه نگرانی‌هایی از سوی کارشناسان و نمایندگان کنگره در خصوص فعالیت‌های اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا مطرح شد، ترامپ مدیریت کسب و کار خود را به دو پسر ارشدش سپرد. در حال حاضر نیز برخی از نمایندگان دموکرات‌ها با اشاره به فعالیت اقتصادی جهانی ترامپ او را متهم می‌کنند که با نقض قانون اساسی به دنبال کسب سود از تجارت خود است بدون آنکه تایید کنگره را به همراه داشته باشد. این در حالی است که او هنوز رئیس‌جمهور آمریکاست و باید برای اقدامات این چنینی مجوز کنگره را داشته باشد.

در سال ۲۰۱۷، دموکرات‌های کنگره دادخواستی را دادگاه علیه ترامپ مطرح کردند مبنی بر اینکه او اصل درآمدی قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است. این پرونده هنوز در دادگاه باز است.

انتهای پیام/

هزینه‌های سرسام‌آور محافظان شخصی ترامپ برای مالیات‌دهندگان آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار