مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه ورزشی استان از ۳۹ صدم متر مربع به ۴۱ صدم متر مربع رشد یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، محمد‌تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمدگفت: از حضور بخش خصوصی در ورزش استان استقبال می‌کنیم و ورود بخش خصوصی باعت توسعه و پیشرفت ورزش استان خواهد شد.

وی در تشریح واگذاری اماکن ورزشی دولتی در سال جاری که مطابق ماده ۸۸ به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود گفت: در راستای عدم تصدی گری دولت و همچنین فعال سازی بخش خصوصی و به استناد ماده ۸۸ قانون تنظیم، و ماده ۵ قانون الحاق بخشی از مقررات مالی دولت، اماکن متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان از طریق انعقاد قرارداد و بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های صادره از وزارت ورزش و جوانان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

علوی افزود: برحسب قانون، اماکن ورزشی که دارای نرخ پایه و در حد معاملات کوچک می‌باشد بدون انجام تشریفات به هیات‌های ورزشی، شورا‌ها و دهیار‌ها واگذار گردیده و برای سایر معاملات واگذاری‌ها، از مجرای قانونی به مزایده گذاشته می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بیان کرد : اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به برنامه‌ها و اهداف خرد و کلان، که مبتنی بر توسعه ورزش‌های همگانی، قهرمانی، حرفه‌ای و همچنین توسعه زیرساخت‌های ورزشی است، مجموعه‌های ورزشی و تفریحی خود را از طریق آیین نامه اجرایی ماده قانونی فوق ذکر، مدیریت کرده و به بخش خصوصی و هیات‌های ورزشی واگذار می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ تاکنون تعداد ۱۲ مرحله مزایده برگزار گردیده است اظهار داشت: اماکن قابل واگذاری اداره کل ورزش و جوانان ۸۰ مکان است که همگی از استاندارد‌های لازم جهت استفاده مردم برخوردار هستند و سیاست کلان دولت در اجرای این دستورالعمل، کاهش تصدی گری و حفظ و نگهداری همه مجموعه‌های ورزشی با حضور بخش خصوصی مبتنی بر ضوابط خاص است.

علوی اشاره‌ای به قوانین پس از واگذاری داشت و خاطرنشان کرد: مستاجران اماکن ورزشی درآمد حاصله را به حساب خزانه کل واریز کرده و پس از تشریفات اداری مبالغ دریافتی به آنان برگشت داده می‌شود و با توجه به شرح فصول هزینه‌ها در نهایت به صرف هزینه‌های ورزشی دربخشها، شهرستان‌ها و مرکز استان می‌شود.

علوی ادامه داد: از سال ۹۶ الی پایان ۹۷ با تلاش‌های همکاران این اداره، سرانه ورزشی استان کهگیلویه وبویراحمد از ۳۹ صدم متر مربع به ۴۱ صدم متر مربع ارتقا و رشد یافته است و در نوع خود نسبت به توسعه ورزشی استان کم نظیر و ستودنی است، زیرا حاصل افزایش فضا‌های ورزشی، کسب مدال‌های رنگارنگ در رقابت‌های آسیایی و پاراآسیایی توسط قهرمانان استان در سال ۹۷ است.

انتهای پیام/غ

حمایت از بخش خصوصی حوزه ورزش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.