مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:با احتساب حضور ۱۰ میلیون گردشگر در استان که هر کدام ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنند حدود ۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی در استان خواهد داشت.

برآورد مالی ۲ هزار میلیارد تومانی از حضور گردشگران در استان کرمانشاهبه گزارش خبرنگار    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه  گفت: در رویداد بین المللی گردشگری روستایی ۲۰۲۰ در ۵۰۵ روستای استان هر فصل یک رویداد و در مجموع ۲۰۲۰ رویداد روستایی برگزار می‌شود.

امید قادری  بیان کرد: علیرغم پیگیری‌های ۱۶ استان برای میزبانی این اجلاس، ولی با همت و تلاش استاندار و اداره کل میراث فرهنگی استان، کرمانشاه و کردستان میزبان گردشگری روستایی در جهان شدند.

قادری از دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه بخاطر پیگیری‌ها و همکاری در طراحی پروپزال رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰، تقدیر کرد.

وی رویدادسازی در سطح استان را از هدف گذاری‌های گردشگری روستایی عنوان کرد و افزود: در صورتی که در ۵۰۵ روستای هدف استان هر فصل یک رویداد برگزار کنیم، تعداد ۲۰۲۰ رویداد گردشگری برگزار خواهیم کرد.

این مسئول با بیان اینکه طی بررسی‌ها و برآورد‌هایی که انجام شده هزینه هر گردشگر در استان را ۹۵۰ تومان در نظرگرفته ایم، بیان کرد: با احتساب حضور ۱۰ میلیون گردشگر در استان که هر کدام ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنند حدود ۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی در استان خواهد داشت.


به گفته قادری این اقدامات در اختیار رسانه ها، فعالین و صاحب نظران جهت نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای  پیام/ز


کرمانشاه میزبان گردشگری بین المللی ۲۰۲۰

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.