یاد شهیدان سید میربهزاد شهریاری و عباس حیدری نمایندگان مردم استان بوشهر در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی که در حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰ به شهادت رسیدند، در مراسمی در روستای بحیری شهرستان دشتی گرامی داشته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، به رسم سال‌های گذشته، آیین سالگرد شهادت شهیدان شهریاری و حیدری که در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ۱۳۶۰ به شهادت رسیدند، دیشب در کنار مزار شهید شهریاری در روستای بُحیری شهرستان دشتی برگزار شد.

شهید میربهزاد شهریاری نماینده رودباران (شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر) و شهید عباس حیدری نماینده بوشهر در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی بودند.

شهید شهریاری فرزند سیدمحمد طاهر (شفیق) شهریاری یکی ازبزرگان وفرهیختگان علم وادب درمنطقه دشتی است که درسال ۱۳۳۳ درخانواده مذهبی و فرهنگی در روستای بحیری شهرستان دشتی متولد شد. وی هنگام شهادت ۲۷ سال داشت و دوفرزند از وی به یادگار مانده است.

شهید شهریاری تحصیلات عالی خود را در دانشگاه مشهد و در رشته الهیات و معارف اسلامی پی گرفت و همزمان در حوزه از محضر استادانی، چون رهبر انقلاب نیز استفاده کرد.

وی یکی از مبارزان انقلابی بود که پیش از پیروزی انقلاب در رساندن اعلامیه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به مردم منطقه خود فعالیت‌های موثری داشت.

شهید شهریاری در نخستین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر به مجلس راه یافت، اما عمر نمایندگی‌اش کوتاه بود و در هفتم تیر ۱۳۶۰ در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

شهید عباس حیدری نیز در سال ۱۳۲۳ در یکی از روستا‌های شیراز به دنیا آمد. با پایان بردن دوره دبیرستان به عنوان تکنسین مخابرات در وزارت پست و تلگراف استخدام شد. مبارزاتش را علیه رژیم پهلوی از همان روستا شروع کرد و با تعقیب و آزار ساواک به بوشهر منتقل شد.

وی در دوران پیروزی انقلاب، نقش مهمی در مخابره پیام‌های امام خمینی داشت و پس از پیروزی انقلاب به عنوان نماینده مردم بوشهر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد.

انتهای پیام/ک

آیین سی و هشتمین سالروز شهادت شهدای هفتم تیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.