مدیر جهاد کشاورزی کلاله از آغاز برداشت چغندرقند از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علیزاده مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: چغندرقند علاوه بر اینکه محصولی مناسب به عنوان تناوب کشت است یک گیاه وجینی است که در کنترل علف‌های هرز مؤثر می‌باشد.

وی با بیان اینکه بقایای گیاهی چغندرقند بعنوان کودی ارزشمند در مزرعه عمل می‌کند افزود: چغندرقند در هر هکتار بین ۷۰ تا ۸۰ تن محصول می‌دهد و با توجه به قیمت آن در آمدی بالغ بر سی و شش میلیون تومان برای کشاورزان دارد.

عارفی نماینده کارخانه قند جوین نیز گفت: این کارخانه، خرید همه محصول چغندرقند کشاورزان گلستان با قیمت تعیین شده را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه عیار قند چغندرقند گلستان بین ۱۶تا۱۸ است گفت: پول خرید این محصول در زمان کوتاهی (یک هفته) به کشاورزان پرداخت می‌شود.

در صورت تأمین نهاده‌های کشاورزی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای تهیه تجهیزات کاشت و برداشت و همراهی کارشناسان جهاد کشاورزی، چغندر قند می‌تواند جایگزینی مناسب برای محصولاتی با نیاز آبی بالا باشد.

چغندرقند محصولی با ویژگی‌های منحصر به فرد، کشت آسان و درآمد قابل توجه چند سالی است که مورد توجه کشاورزان گلستانی قرار گرفته است.
 
منبع:صدا و سیما

انتهای پیام/م
 

برداشت چغندرقند از مزارع کلاله  آغاز شد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.