امام جمعه عجب شیر گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر همه واجب است.

اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر همه واجب استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت السلام محمود شربیانی امام جمعه عجب شیردر جلسه ستاد امر به معروف ونهی ازمنکر با تاکید بر فرهنگ سازی و ترویج آموزه‌های دینی با محوریت دین در خانواده ها، گفت: عملگرایی مسئولان در این زمینه می‌تواند راهگشا و تاثیرگذار باشد.


وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر تکلیف دینی و وظیفه همگانی است و رواج آن در جامعه، از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که امروز شاهد آن هستیم جلوگیری می‌کند.


وی با بیان اینکه جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در قرآن مشخص شده گفت: مسئولیت پذیری یکی از اصلی‌ترین مصادیق امر به معروف است و وقتی فردی مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد باید آن را به نحو احسن انجام دهد.


امام جمعه عجب شیر از برنامه‌های گسترده در حوزه ترویج این فرهنگ و نیز اقدامات فرهنگی در راستای حاکمیت بخشیدن به اصول و مبانی دینی استقبال کرد و گفت: در حوزه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه، همه باید وارد میدان عمل شوند.


حجت السلام محمود شربیانی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از برنامه‌های مهم سیاسی و اجتماعی ائمه اطهار (ع) به ویژه هدف مهم حرکت، قیام و نهضت امام حسین (ع) است که باید در جامعه اسلامی نیز این فریضه احیا شود.


امام جمعه عجب شیر با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر اجرایی شود افزود: مسوولان باید در احیای امر به معروف و نهی از منکر بیشتر بکوشند.


امام جمعه عجب شیر گفت: عیار حجاب و عفاف شهرستان عجب شیر در مقایسه با شهرستان‌های همجوار در سطح بالای قرار دارد و این جای خوشحالی و مباهات است.


فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این جلسه خواستار نظارت هرچه بیشتر بر نحوه برگزاری برنامه‌های فرهنگی شد و وظیفه این ستاد را هماهنگی بین دستگاه‌ها برای اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: بر اساس دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، رؤسای ادارات مسئول اجرای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات خود هستند.


عادل اصغرپور فعال سازی شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید از افراد شاخص و تاثیرگذار به عنوان اعضای شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان استفاده شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

ترویج آموزه‌های دینی با محوریت دین در خانواده ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار