کارشناس حوزه و دانشگاه گفت: در زندگی امام صادق (ع) تعلیم و تعلم جلوه ویژه ای داشته و آن حضرت توانست در همه علوم شاگردان زیادی را تربیت کنند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهزاد حبیبی کارشناس حوزه و دانشگاه  گفت: علم، تعلیم و تعلم در زندگی امام صادق (ع) جلوه ویژه‌ای داشته است به گونه‌ای که جابربن حیان پدر علم شیمی ایران از شاگردان امام بوده و آن حضرت در مباحثی همانند صنعت، ریاضیات، نجوم و عرفان شاگردان زیادی داشته اند.

وی با اشاره به کتب و آثار نفیس به جا مانده از امام صادق (ع) گفت:کتاب‌ها و آثار خطی بسیاری، چون رساله الصناعه در باب صنعت و مصداق الشریعه در باب عرفان از ایشان به جا مانده که برخی از آن‌ها به دیگر زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده است.

به گفته این کارشناس حوزه و دانشگاه بیشتر روایات در بیت اهل بیت (ع) متعلق به امام صادق (ع) است و ایشان در حوزه علم، طرحی سیستماتیک اجراکرده و دانش آموختگان زیادی در زمینه‌های امامت، توحید و فقه تربیت کرده اند.

حبیبی درپایان باتوجه به اهمیت کاربرد علوم امام صادق (ع) گفت:زمینه‌های علمی امام صادق (ع) بسیار زیاد است و آنچه را که ایشان در زمان خود بیان کرده اند به صورت مجموعه‌ای از اصول بوده و اصول هیچگاه تغییر نمی‌کنند، پس شایسته است هر مسلمانی با توجه به شرایط و مکان زندگی خود آن اصول را بومی سازی کرده و از آن‌ها در جهت رضایت خداوند متعال استفاده کند.


انتهای پیام/م

 

خصوصیات امام جعفر صادق (ع)

برچسب ها: ائمه اطهار ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.