همایش بزرگداشت شهدای هفتم تیر با حضور اقشار مختلف مردمی، قضات و کارکنان تشکیلات قضایی، مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی در محل سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران باوفای وی، به شأن و والای شهید بهشتی در نظام جمهوری اسلامی به ویژه به جایگاه وی در تدوین قانون اساسی اشاره و گفت: اندیشه‌های شهید بهشتی پس از سال‌ها همچنان در قانون جمهوری اسلامی ایران جاریست و امروز ما شاهد آثار و برکات بیشمار آن در جامعه هستیم.

وی افزود: عدالت و آرمان والای انقلاب اسلامی چیزی است که شخصیت‌های بزرگ و ارزشمندی همچون شهید بهشتی به خاطر آن جان خودشان را نثار کردند و این مسیری است که ما اکنون باید با الگو قرار دادن شهیدانی همچون بهشتی، قدم در این راه بگذاریم و در آن راه بیش از پیش ثابت قدم بمانیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را رمز پیروزی ملت ایران دانست و بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت همان مسیر مقدسی است که از کربلا و عاشورا نشأت گرفته و مسلما این مسیر عزت و سربلندی است.

عتباتی تصریح کرد: ایجاد احساس امینت و برقراری عدالت در جامعه از مهمترین موضوعاتی است که دستگاه قضایی در کنار نیرو‌های نظامی و امنیتی برای برقراری آن در جامعه جهادگونه تلاش می‌کنند.

وی گفت: ارایه خدمت بی منت، صادقانه و توأم با دقت در سریع‌ترین زمان ممکن یکی از موضوعاتی است که تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید برای تحقق آن تلاش کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به هجمه‌ها و توطئه‌های بیشمار دشمنان بر علیه ملت ایران افزود: تهاجم فرهنگی و تلاش برای دور کردن مردم از ارزش‌های والای اسلامی و فرهنگ غنی ایثار و شهادت از جمله فعالیت‌هایی است که دشمنان نظام با راه‌اندازی شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای و فضای مجازی سعی دارند به اهداف شوم خود برسند.

عتباتی اظهار کرد: دشمنان همواره تلاش می‌کنند با هدف قرار دادن بنیان‌های اساسی جامعه همچون خانواده‌ها بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را در کشور گسترش دهند و در این راه به تمامی راه‌ها از جمله ترویج مواد مخدر در کشور متوسل می‌شوند.

وی بیان کرد: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم وجود داشته باشد تمامی نقشه‌های دشمنان نقش بر آب است بنابراین وظیفه تمامی نهاد‌های فرهنگی، اصحاب رسانه و مسئولان است تا در ترویج و گسترش ایثار و مقاومت در جامعه تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تبیین حقوق بشر آمریکایی گفت: جنایت‌های بیشمار آمریکا در طول هشت سال جنگ تحمیلی بر علیه ملت ایران و جنایت‌های آنان در منطقه از جمله در عراق، سوریه، فلسطین، یمن، افغانستان و بسیاری دیگر از کشور‌ها به خوبی نشان‌دهنده خوی ددمنشانه آمریکای جهانخوار است که در قالب حقوق بشر نمایان می‌شود.

انتهای پیام/ح

یادواره شهدای هفتم تیر در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.