مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در ثبت ملی آثار، نگاه ما توسعه پایدار استان و معرفی قابلیت‌های این منطقه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز در حاشیه نشست سراسری معاونین میراث فرهنگی ادارات کل استان‌ها در اردبیل گفت: تاکنون ۹۸۵ اثر در استان اردبیل به ثبت ملی رسیده و تنها اثر ثبت جهانی نیز پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی است.

وی افزود: با وجود اینکه در مطالعات و تشکیل پرونده آثار به یک شهر و منطقه جغرافیایی اشاره می‌شود، اما هدف اصلی گستره استان و توسعه پایدار تمامی استان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: در همایش دو روزه شورای ثبت میراث ناملموس کشور نیز ۹ اثر از استان اردبیل به ثبت رسید که بی شک تاثیرات قابل توجهی در توسعه گردشگری و میراثی شهر‌ها خواهد داشت.

فلاحی تاکید کرد: ثبت ملی فرصتی جهت ساماندهی، صیانت و حفاظت از آثار تاریخی را فراهم می‌سازد و به ویژه تاکید ما جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی در صیانت از آثار تاریخی است.

وی تصریح کرد: هزاران اثر منقول، غیرمنقول، طبیعی و ناملموس در استان قابلیت ثبت ملی را دارد که با اولویت بندی ثبت آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ع

ثبت ملی ۹۸۵ اثر در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.