مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به پیش بینی افزایش هفت درجه‌ای دما در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شدت گرمای هوا در روز‌های پیش رو اطلاعیه جوی صادر شده است.

جنوب شرق ۷ درجه گرمتر می‌شود/ دمای هوای سیستان و بلوچستان به ۵۰ درجه می‌رسدمحسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: : بر اساس آخرین الگو‌های پیش یابی و مدل‌های جوی روز‌های شنبه تا سه شنبه دمای هوا به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان حدود ۵ تا ۷ درجه افزایش می‌یابد.

وی افزود: انتظار می‌رود بیشینه دمای هوا در برخی از شهرستان‌های استان مانند زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز، ایرانشهر، دلگان به حدود ۴۷ تا ۵۰ و در زاهدان به حدود ۴۲ درجه سلسیوس برسد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: روز‌های پیش رو گرمترین روز‌های شهر‌های استان از ابتدای سال خواهد بود که نیازمند اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت منابع انرژی است.

حیدری ادامه داد: از مسئولان ارشد استان و شهرستان‌های استان درخواست می‌شود تمهیدات لازم برای مدیریت منابع انرژی و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به محصولات کشاورزی را بیندیشند.

انتهای پیام/ع

افزایش دما در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار