استاندار اردبیل گفت: اعتبارات عمرانی استان اردبیل رشد قابل توجهی دارد و موتور محرکه این استان هیچ وقت در مسیر توسعه متوقف نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو در مراسم تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر در سالن دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: یکی از آیین‌های باشکوه در استان برای ما این مراسم بوده که باید از دیدگاه‌ها و راهکار‌های دانش آموزان جهت تصمیم گیری برای آینده استان و شهرشان بهره کافی را ببریم.

وی با بیان اینکه پاسخ هوشمندانه به پرسش مهر توسط نسل جوان مسئولیت ما را بیشتر و سنگین‌تر می‌کند افزود: ارایه دیدگاه‌ها توسط این نسل مسئولیت پذیری و حساسیت آن‌ها را نسبت به آینده جامعه و سرنوشت خود نشان می‌دهد.

استاندار اردبیل افزود: دیدگاه‌های مطرح شده دانش آموزان در پرسش مهر استانی نشان دهنده توجه آن‌ها به مسائل روز جامعه و استان است و این طیف از جوانان همه موضوعات را با حساسیت بیشتر و با دانش نوین روز دنبال می‌کنند.

بهنام جو ارائه پیشنهاد‌های ابتکاری از سوی نسل جوان در طرح پرسش مهر را قابل توجه بر شمرد و افزود: در اکثر پاسخ‌های جوانان و دانش آموزان بر سوالات مطرح شده به مطالبات توسعه‌ای از قبیل اجرای راه آهن، بخش گردشگری، توسعه کشاورزی، محور‌های مواصلاتی و نوآوری در توسعه آب‌های گرم معدنی اشاره شده که جای بسی خوشحالی است.

وی تصریح کرد: همیشه باب گفت و گوی نخبگان، جوانان و دانش آموزان با مسئولان دستگاه‌های اجرایی باز است و برای افزایش زمینه تعامل و تفاهم در مسیر گفتگو تلاش می‌شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: امروزه نسل جوان با احساس مسئولیت بیشتر به ارتقای سطح فرهنگ در جامعه مصمم هستند و با تکیه بر خلاقیت نهفته در این نسل، آینده جامعه به سمت پیشرفت و توسعه حرکت می‌کند.

بهنام جو تصریح کرد: نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت حایز اهمیت است و باید برای پرورش خلاقیت در میان نسل جوان و دانش آموزان برنامه ریزی مدون داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید بستر نرم افزاری و سخت افزاری آموزش و تربیت نسل جدید را فراهم کنیم گفت:همه دستگاه‌های اجرایی باید در کنار آموزش و پرورش جهت تربیت ذهن خلاق آمار و اطلاعات لازم را برای توسعه همه جانبه در اختیار جوانان قرار دهند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه سند جامع سلامت استان تهیه شده است افزود: این سند جامع چندین مرتبه بازنگری شده و طی تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و اموزش و پرورش باید بسته سلامت به داخل خانه‌ها و بین خانواده‌ها نهادینه شود.

در این مراسم ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز گزارشی از نحوه اجرای فراخوان پرسش مهر ریاست جمهوری و طرح دو سوال از سوی استاندار اردبیل ارایه کرد.

گفتنی است دراین آیین ۲۷۴ نفر از برگزیدگان پرسش مهر که ۱۴۷ نفر از پاسخ دهندگان برگزیده پرسش مهر رئیس جمهوری و ۱۲۷ نفر از منتخبان پرسش مهر استاندار اردبیل با حضور جمعی از دانش آموزان، والدین و مسئولان استان تجلیل شدند.

انتهای پیام/ح

تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر در اردبیل

برچسب ها: اعتبار ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار