رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: تا سال‌تحصیلی آینده مرکز آموزشی، پرورشی، توانبخشی و حمایتی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر با اشاره به آخرین وضعیت پروژه ساختمان متوسطه دوره اول پیش‌حرفه‌ای و حرفه‌ای دوره دوم ۹ کلاسه آموزشی، پرورشی و توانبخشی نوآوران این شهرگفت: سعی بر این داریم تا سال‌تحصیلی آینده این مرکز جهت ارائه خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی و حمایتی به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های لازم جهت تسریع روند ساخت این پروژه افزود: این مرکز در ۷۰۰ متر مربع زیربنا ساخته می‌شود و دارای ۹ کلاس درس، سالن چند منظوره ورزشی-توانبخشی و ۳ نمایشگاه دائمی جهت ارائه آثار و دست‌سازه‌های دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه تعداد سالن‌های ورزشی برای بهره‌مندی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه بسیار کم است، تصریح کرد: سالن چند منظوره ورزشی مرکز آموزشی و توانبخشی نوآوران با ۲۰۰ متر مربع زیر بنا و تأمین اعتبارت استانی در جنب این مرکز آموزشی احداث می‌گردد.

وی به احداث مرکز آموزشی ۱۲ کلاسه ویژه دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در سقز و مریوان اشاره کرد و افزود: این پروژ‌ها که با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در حال اجراست تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسند تا این جوانان نیز از امکانات و تجهیزات این سالن‌ها استفاده کنند.

رنجبر خاطرنشان کرد: در استان کردستان ۷ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه همچون دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه ذهنی، آسیب‌دیده شنوایی و بینایی، معلول جسمی حرکتی، چندمعلولیتی، اوتیسم اختلالات یادگیری و رفتاری و دیرآموز در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/م

اشتغال به تحصیل  ۷ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.