استاندار قزوین گفت: بخش عمده آسیب‌های اجتماعی ریشه در مصرف مواد مخدر دارد و مبارزه موثر با آن نیازمند عزم جدی و مشارکت همگانی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در همایش مبارزه با مواد مخدر گفت: چون مواد مخدر تجارت سود آوری است، بسیاری را وارد این عرصه کرده و مافیای بزرگی شکل گرفته و امروز هر نوع مفسده و آسیب اجتماعی ریشه در اعتیاد دارد.

وی افزود: بسیاری از آسیب‌ها قابل برگشت است، اما وقتی کسی معتاد شد برگشت وی ممکن نیست و آمار‌ها نشان می‌دهد حدود ۲۰ درصد معتادان بهبود می‌یابند.

زاهدی گفت: معتاد تلاش می‌کند رفتار خود را هنجار بداند لذا به گسترش آن کمک می‌شود که باید مراقب این وضعیت هم باشیم.

استاندار بیان کرد: مهمترین معظل اجتماعی که پیامد‌های سیاسی. امنیتی اخلاقی دارد اعتیاد است و در نهایت اعتیاد سرمایه‌های اجتماعی کشور را نابود می‌کند لذا مبارزه باید با جدیت باشد.

 دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هم در این همایش گفت: استان قزوین در بین ٣١ استان کشور از لحاظ اعتیاد در جایگاه وسط قرار دارد.

صفا پور افزود: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اساس مؤلفه‌های فرهنگی و پیشگیری است و در این زمینه توانمند سازی دانش اموزان، اولیا، کارگران در واحد‌های صنعتی با هدف پیشگیری در دستور کار است.

داود محمدی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش گفت: در بین اسیب‌های اجتماعی مواد مخدر از جدی‌ترین آسیب‌ها است و باید برای مبارزه با این معضل اجتماعی، از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد بهره برد.

انتهای پیام/ک

همایش مبارزه با مواد مخدر در استان قزوین

برچسب ها: استانداری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.