فتاح ملکی گفت: در قوه قضاییه حاشیه امن غیرقانونی برای هیچ شخصی، حتی قاضی وجود ندارد.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فتاح ملکی رئیس دادگستری گرمساردر نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت هفته قوه قضاییه، با بیان اینکه تحقق جرم و ناهنجاری در جامعه مربوط به دستگاه قضایی نیست گفت: در قوه قضاییه حاشیه امن غیرقانونی برای هیچ شخصی، حتی قاضی وجود ندارد.

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم یک عمل فرا دستگاهی است و باید برای تحقق آن تمامی دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های موجود بهره‌گیری کنند و ابزار پیشگیری در سایر دستگاه‌ها است که در این راستا سیستم قضایی این مسئله را مدیریت کند.

فتاح ملکی با اشاره به اینکه سرانه یک دانش آموز ۴ میلیون تومان و برای یک زندانی ۴۵ میلیون تومان است ابراز داشت: متاسفانه در کشور ما فرهنگ پیشگیری کمرنگ است و باید برای رفع این مشکل تمهیدات مناسب اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه میزان مصالحه در شهرستان گرمسار آمار نسبتا خوبی دارد گفت: در هرماه به طور میانگین حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد پرونده‌ها به مصالحه می‌انجامد که این آمار حاکی از فعالیت اجتماعی مردم این شهرستان و وجود زمینه صلح و سازش در این شهرستان است.

رئیس دادگستری گرمسار با اشاره به اینکه رسانه‌ها ناظر عمومی هستند عنوان کرد: همچنان که چشم از زوایای مختلف به مسائل نگاه میکند رسانه هم چشم تزبین مردم است.

وی بیان کرد: خبرنگاران برای رعایت اخلاق حرفه‌ای باید عدالت و انصاف را رعایت کرده و ضعف اطلاع رسانی را جبران کنند.

وی با بیان اینکه آمار پرونده‌های ورودی متاسفانه نگران کننده است و هر روز افزایش پیدا می‌کند تصریح کرد: اختلافات خانوادگی، سرقت، ضرب و جرح، تصادفات جاده‌ای از جمله شاخص‌ترین پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی بوده که برای پیشگیری از اختلافات و وقوع جرم باید ریشه‌یابی انجام شود و علت اصلی آن را شناسایی کنیم.

وی همچنین با اشاره به افتتاح دومیندفتر خدمات الکترونیکی گرمسار به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: هدف از افتتاح این دفترکمتر شدن حضور مراجعین به دادگستری می‌باشد.

رئیس دادگستری گرمسار در ادامه با بیان اینکه ما آماده پذیرش هرگونه انتقادی هستیم و مسئولین هم با هر سمتی از همین مردم و جامعه هستند تصریح کرد: قوه قضایی با قانون است و کوچکترین خطایی از هر مسئولی ببیند برخورد خواهد کرد .

انتهای پیام / م

آمار پرونده‌های ورودی متاسفانه نگران کننده است

برچسب ها: قوه قضایی ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار