فرماندار سقز خواستار پرداخت نقدی خسارت به مردم روستای میرده شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامیل کریمیان در جریان بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از میرده و سد چراغ ویس، خواستار تخصیص منابع اعتباری برای تملک زمین‌های سطح ۲ و ۳ این روستا شد.

کامیل کریمیان گفت:  با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های تملک منازل روستایی میرده که در کاسه سد قرار دارند به صورت اوراق خزانه پرداخت می‌شود از معاون سازمان برنامه و بودجه کشور خواست برای ترغیب و تشویق روستائیان برای اسکان در مکان جدید و ساخت ساختمان، خسارات به صورت نقد به آنان پرداخت شود.

کریمیان با اشاره به زمین‌های پایاب سد و اجرای عملیات شبکه‌های آبیاری و زهکشی، از معاون برنامه و بودجه کشور خواست آب مورد نیاز برای آبیاری ۶ هزار هکتار از این زمین‌ها تخصیص یابد.

کامران خرم، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: پرداخت خسارت به مردم میرده، عملیات تملک، هیدرومکانیکال، ایجاد جاده‌های جایگزین، ایستگاه هیدرومتری، نصب تجهیزات برق مربوط به سیستم‌های هیدرومکانیکال، عملیات تاج و محوطه سازی و روشنایی محوطه از مهمترین برنامه‌ها برای اتمام کامل پروژه طرح سد مخزن چراغ ویس است.

حمیدرضا عدل، معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور، از فرودگاه سقز بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت.

فرماندار سقز در این بازدید با اشاره به اهمیت فرودگاه سقز به عنوان پروژه‌ای زیرساختی، خواستار تسریع در اتمام آن توسط پیمانکار و تخصیص به موقع اعتبارات شد.

کامیل کریمیان افزود: اتمام پایانه فرودگاه، طویل کردن باند، رفع موانع پروازی و محوطه سازی توسعه فرودگاه از مهمترین مسائل پیش روی فرودگاه سقز است.

گفتنی است در صورت اتمام فرودگاه هر هفته ۲ پرواز در آن انجام می‌شود که در طرح بلند مدت و توسعه آن، هر روز یک پرواز مد نظر قرار گرفته است.

انتهای پیام / م

پرداخت نقدی خسارت به مردم روستای میرده در سقز

برچسب ها: اعتبار ، روستاییان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.