دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تشکل‌های صیادی و دریایی، فعالان دریایی جنوب این استان را به دلیل شرایط نامساعد جوی از رفتن به مناطق شرقی دریای عمان منع کنند.

ممنوعیت صید در شرق دریای عمان به دلیل شرایط نامساعد جویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدرضا سالاری فنودی دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی شرق دریای عمان از عصر امروز تا اطلاع ثانوی مواج است به طوریکه ارتفاع موج در این مناطق گاهی به سه متر خواهد رسید.

وی افزود: این موضوع سبب می‌شود تا شرایط نواحی شرقی دریای عمان برای امور صیادی تمامی شناور‌ها در کلاس قایق و لنج نامساعد باشد.

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تشکل‌های صیادی و سایر فعالان دریایی جنوب استان ضمن اعلام هشدار نسبت به شرایط نامساعد دریا بویژه در مناطق شرقی، از فعالیت‌های صیادی جلوگیری کنند.

وی گفت: بر خلاف نواحی شرقی، مناطق غربی دریای عمان تغییرات بخصوصی ندارد و مسیر حرکتی شناور‌های تجاری به سمت تمامی بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خلیج فارس مساعد است.

سالاری فنودی افزود: حرکت به سمت مسیر‌های دریایی بنادر عمان (مسقط)، پاکستان (کراچی) و هندوستان (بمبئی) با احتیاط و هماهنگی با مرکز کنترل و ترافیک اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همراه باشد.

انتهای پیام/گ

ممنوعیت صید در شرق دریای عمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار