فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: در حال حاضر مشکلی برای بازدید گردشگران از غار یخی چما وجود ندارد.

مشکلی برای بازدید از غار یخی چما وجود نداردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی زمانپور فرماندار کوهرنگ گفت: با توجه به بارش‌های خوب برف در این شهرستان ، در حال حاضر مشکلی برای بازدید گردشگران از غار یخی چما وجود ندارد.

وی با اشاره به احتمال نازک شدن لایه‌های برف و یخ و فرو ریختن دیواره‌های این غار با گرم‌تر شدن هوا افزود: به همین دلیل در مرداد و شهریورماه برای ورود گردشگران به این غار تصمیم‌گیری می‌شود.

گفتنی است: سال گذشته و در تاریخ اول شهریور ۹۷ در اثر شکسته شدن و ریزش قسمتی از برف غار یخی چما، یک نفر کشته و سه نفر مصدوم شدند.

همچنین در ۱۱ شهریور ۹۶ نیز در حادثه‌ای مشابه، دو جوان ۳۲ و ۲۷ ساله کشته شدند و یک مرد ۵۸ ساله مصدوم گردید.

غار یخی چما در فاصله ۲۵ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ و ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری و در نزدیکی روستای شیخ علیخان قرار دارد.

این غار شبیه تنگه‌ای بزرگ و انباری پر برف است که ارتفاع برف‌های آن تا ۵۰ متر می‌رسد و به عنوان یک یخچال طبیعی و دائمی از جاذبه‌های دیدنی برای سفر‌های تابستانی به شمار می‌رود.

قرار گرفتن در دره‌ای عمیق و انباشت برف‌های چندین ساله در این مکان سبب شده، قندیل‌های یخ و توده‌های عظیم برف به صورت دائمی و در تمام فصول سال در غار چما باقی بماند.

انتهای پیام/ز

بازدید از غار یخی چما تا آخر تیر‌ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار