نهمین مورد اهدا عضو در استان بوشهر بامداد امروز در بیمارستان سلمان فارسی انجام گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با رضایت خانواده سید عباس هاشمی مقدم کبد و کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی بامداد امروز برای پیوند به بیماران از بدنش جدا شد.

علیرضا باقری افزود: این بیمار ۴۷ ساله اهل شهرستان اَردَل از توابع استان چهار محال و بختیاری بود که به علت سکته مغزی دچار مرگ مغزی شده بود.

وی با اشاره به افزایش اهدا عضو در استان بوشهر، بیان کرد: این مورد نهمین مورد اهدا عضو در سال ۹۸ است در صورتی که در مدت مشابه پارسال دو مورد اهدا عضو داشتیم و در مجموع در سال ۹۷، هشت مورد اهدا عضو در استان انجام گرفت.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ترویج فرهنگ اهدا عضو نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهادهاست و در همین زمینه انجمن اهدای عضو بوشهر با هدف مددکاری خانواده‌های اهدا کننده و همچنین کمک به فرهنگ سازی اهدای عضو تاسیس شده و از مردم درخواست داریم با کمک‌های نقدی خودشان این انجمن را حمایت کنند.

یک بیمار مرگ مغزی می‌تواند جان یک تا هشت بیمار را نجات دهد و پس آغاز مرگ مغزی خانواده بیمار ۱۴ روز فرصت دارند تا موهبت اهدای عضو را نصیب عزیز خود کنند.

انتهای پیام/ک

اهدا عضو بیمار مرگ مغزی در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.