با اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استان فارس غربالگری شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا کریمی سخنگوی بسیج ملی کنترل فشار خون استان فارس اظهار کرد: طرح ملی بسیج کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ تیر با هدف شناسایی و درمان افراد دارای فشار خون بالا ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه فشار خون بالا عامل ۵۰ درصد مرگ و میرها، سکته‌های قلبی و عروقی است، تصریح کرد: تاکنون ۵۰ هزار بیمار مبتلا به فشار خون که از بیماری خود آگاهی نداشتند، در استان شناسایی شده و تحت مراقبت و درمان قرار گرفته اند.
وی افزود: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با این هدف که بتواند حداقل یکبار فشارخون افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی را اندازه‌گیری کند در حال اجرا است.

کریمی گفت: از یک میلیون نفر باقی مانده از استان فارس که در گروه هدف اجرای این طرح ملی هستند دعوت می‌شود با مراجعه به پزشکان خانواده، پایگاه‌های سلامت، مراکز جامع خدمات سلامت، مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های ثابت و موقتی که در سطح شهر‌ها وجود دارد مراجعه و فشار خون خود را اندازه‌گیری کنند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود ۱۷۰ هزار نفر از مبتلایان به فشار خون که از بیماری خون آگاهی ندارند در این طرح شناسایی و تحت مراقبت و درمان قرار بگیرند.

انتهای پیام/چ

اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.