مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: ۱۰ روستای خراسان جنوبی تا پایان امسال به شبکه‌های آبرسانی متصل می‌شوند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، صفوی نژاد، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان در نشست خبری امروز که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد، با اشاره به اینکه از تیر سال گذشته ۳۳ روستای خراسان جنوبی به شبکه آبرسانی متصل شده اند، گفت: با افزودن این روستا‌ها به شبکه‌های آبرسانی هزار و ۷۰۰ سرویس آبرسانی در روستا‌های استان کاهش داشته است.


وی افزود: تا پایان سالجاری ۱۰ روستای دیگر در خراسان جنوبی از نعمت آب شرب بهداشتی برخوردار خواهند شد تا تعداد روستا‌هایی که با تانکر آبرسانی میشوند به ۴۱۵ روستا کاهش یابد.


صفوی نژاد گفت: پارسال ۹ حلقه چاه در مدار آبرسانی قرار گرفت و تا پایان تیرنیز دو حلقه چاه گرماب و استند وارد مدار خواهند شد.


مدیرعامل آب وفاضلاب روستایی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت نکردند افزود: این مشترکان از آب آشامیدنی برای دام‌ها وکشاورزی استفاده کردند که اگر از آب لوله کشی برای شرب استفاده شود، نگرانی از کمبود آب نخواهد بود.
وی ادامه داد: ۹۵۱ روستا در خراسان جنوبی از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند.


مدیر عامل آب و فاضلاب شهری نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال گذشته ۴۲ کیلومتر از شبکه‌های اصلی توزیع آب شهری بیرجند اصلاح شده است افزود: ۱۹/۵ کیلومتر خط انتقال شهری اجرایی و ۴۳۰۰ دستگاه کنتور فرسوده نیز در راستای مدیریت مصرف تعویض و ۶۰۰ قطعه کاهنده نیز بین مشترکان توزیع شده است.


هاشمی مقدم افزود: میزان برداشت از ذخایر سال گذشته نسبت به سال ۹۶ سه درصد معادل ۳/۱ دهم میلیون متر مکعب کاهش داشته است.


مدیرعامل آب منطقه‌ای استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شاهد کاهش چشمگیر مصرف آب در بخش شرب در سال گذشته در استان بوده ایم افزود: طرحی برای توسعه پایدار استان تدوین شده است که اگر عملیاتی شود، کمیت وکیفیت آب، کاهش نخواهیم یافت.


امامی افزود: نقشه برداری از حریم ۷۵۰ رودخانه در استان را اجرایی کرده ایم تا از سال ۱۴۰۰ دغدغه‌ای از خسارات سیلاب نداشته باشیم.


وی گفت: برخی از سد‌ها همچون سد شهید فرخی و سد رزه ظرفیت گردشگری دارد که با جذب سرمایه گذار تلاش خواهیم کرد این امر را محقق کنیم.
انتهای پیام/ب


خراسان جنوبی؛ پیشرو در صرفه جویی آب

برچسب ها: بحران آب ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار