وزیر علوم گفت: اساسنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری تا پایان این ماه بازنگری می‌شود.

منصوربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و غلبه بر تحریم‌ها وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌هاست، مراکز فناوری که می‌توانند تمام نیاز داخلی کشور را برطرف کرده و چرخه رونق تولید را به حرکت بیندازند. 

با وجود اهمیت این شرکت‌ها، نبود سرمایه کافی و عدم اعتماد برای انجام کار‌های پرخطر یکی از مشکلات اساسی پیش روی آنهاست.

در این بین صندوق‌های خطرپذیر به منظور رفع این مشکل اساسی و برای تسریع در کار فناوران و صاحبان شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شدند تا به ارائه خدمات مالی و شتاب دهی به استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بپردازند.

به گفته مسئولان مربوطه قرار است اساسنامه این صندوق‌ها مورد بازنگری قرار گیرد که این موضوع را از منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جویا شدیم.

پر رنگ شدن بخش خصوصی در بستر صندوق پژوهش و فناوری

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اساسنامه صندوق پژوهش و فناوری اظهار کرد: مصوبه اولیه بازنگری اساسنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری در کمیته مربوطه انجام شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نکات مهم اساسنامه گفت: نکته‌ای مهم که باید به آن توجه داشت حضور بیشتر بخش خصوصی و تاکید بر سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر است.

وی ادامه داد: ماموریت صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های خطرپذیر توجه به بخش خصوصی است و به همین دلیل باید به این موضوع توجه داشت.

غلامی درباره چگونگی پیگیری این موضوع بیان کرد: بازنگری در هیئت امنای اصلی صندوق پیش می‌رود و انشاءالله تا یک ماه آینده این اساسنامه بازنگری خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: بازنگری در اساسنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری تنها به دنبال افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هاست و می‌خواهیم سرمایه بخش خصوصی را از این طریق وارد صندوق‌ها کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار