مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه وبویراحمداز شناسایی۱۴ هزار انشعاب غیر مجاز در روستاهای استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج‌مدیرعامل آب و فاضلاب این استان به برخی از دلایل کمبود آب و یا به عبارتی ساعات بی‌آبی در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: عمر برخی از شبکه‌های آب شهر یاسوج بسیار بالا است که یکی از دلایل شکستگی‌ها به همین خاطر است.

پاسره اختلاف ارتفاع بالاترین و پایین‌ترین نقطه جمعیتی شهر یاسوج که ۲۰۰ متر است را از دیگر عوامل کم آبی در این شهر عنوان کردوافزود:شبکه آبرسانی نباید بیش از ۶۰ متر ارتفاع داشته باشد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان با بیان اینکه از مجموع هزارو 641 روستای استان هزارو ۴۸۱ روستا تأسیسات آبرسانی دارند گفت: ۳۱۳ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی برخوردار هستند.

فیض الله پاسره افزود: حجم کل آب تولیدی در بخش روستایی ۲۴ میلیون مترمکعب است اما در سیستم‌های اندازه‌گیری فاصله مصرف با تولید بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: در مجموع شاید تنها ۱۰ درصد از این مجموع مربوط به شکستگی‌ها و فرسودگی شبکه باشد و بقیه از سوی برخی افراد مورد استفاده غیر قانونی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: هم اکنون آبرسانی ۲۴۲ روستای این استان با تانکرهای سیار انجام می شود.

پاسره از شناسایی۱۴ هزار انشعاب غیر مجاز در روستاهای استان خبرداد و اضافه کرد:دستگاه قضائی استان در برخورد با انشعابات غیر مجاز با این اداره همکاری خوبی داشته و دارد.

انتهای پیام/د

اختلاف ارتفاع نقطه جمعیتی علت کم آبی شهر یاسوج

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.