عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: وزارت ورزش نمی‌تواند روی وظایف کمیته ملی المپیک نظارتی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در مورد تاریخ انتخابات فدراسیون دوومیدانی گفت: تاریخ انتخابات رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شهریور ماه برگزار خواهد شد.

با نوزده مقام جلساتی در لوزان برگزار کردیم

کیهانی بیان کرد: صبح امروز از لوزان به تهران رسیدیم. ۳ روز کاری پرفشاری را در لوزان داشتیم و حتی زمان استراحت برای دیدار با مقامات و مسئولان را اختصاص دادیم. بیش از ۲۰۰ کشور با هیئت همراه مختلف در مراسم افتتاحیه ساختمان بین المللی کمیته ملی المپیک در لوزان حاضر شدند و تیم جمهوری اسلامی ایران هم با نوزده مقام و مسئول مختلف مذاکرات مفصلی داشتند و خواسته‌ها را صالحی امیری مطرح کرد و به دستاورد‌های خوبی رسیدیم.

رئیس جهانی فدراسیون دوومیدانی به زودی به ایران سفر می‌کند

وی بیان کرد: پیش از این ملاقات‌های مختلف با سباستین کو رئیس جهانی فدراسیون دوومیدانی برگزار کردم و چندین بار از او تقاضا کردیم که به ایران سفر کنند و او مدام قول دادند این اتفاق می‌افتد. رئیس فدراسیون دوومیدانی به صالحی امیری اشاره کرد که به ایران قول داده ام که حتما به زودی به این کشور سفر خواهم کرد. تاریخی برای این سفر تعیین نشده است، اما ما میزبان مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا در ماه ژانویه هستیم و ممکن است در این تاریخ ایشان به ایران بیاید.

وزارت ورزش نمی‌تواند روی کمیته ملی المپیک نظارت کند

کیهانی اظهار کرد: تعامل خوبی بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان برقرار است و خوشبختانه سلطانی فر و صالحی امیری هماهنگی‌های لازم را به بهترین شکل ممکن انجام داده اند. باید در نظر گرفت کمیته ملی المپیک ارگان مستقل است. با این حال طبق قانون جدید تصویب شده توسط مجلس شورای اسلامی وزارت ورزش می‌تواند نظارت و حمایت از کمیته ملی المپیک را انجام دهد که این موضوع در مورد کمیته ملی المپیک صدق نمی‌کند، چرا که وزارت و کمیته اهداف مشترک دارند و هماهنگ هستند.

وی افزود: این موضوع از طرف صالحی امیری پیگیری خواهد شد چراکه وظایف کمیته ملی المپیک طبق منشور اصلی با وزارت ورزش فرق می‌کند.

برنامه استراتژیک هشت ساله روی سایت قرار خواهد گرفت

او گفت: برنامه استراتژیک هشت ساله کمیته ملی المپیک گفت: تدوین برنامه کمیته ملی المپیک در دستور کار قرار گرفته و گروهی از دانشگاه خوارزمی روی این موضوع کار کرده اند و اسفند ماه ۹۷ تدوین صورت گرفت و به تصویب رسید. مراحل اجرایی شدن آغاز شده است، از همکارانم خواهشمندم برنامه را روی سایت کمیته منتشر کنند. گرچه تمامی اطلاعات روی سایت قرار می‌گیرد.

همچنان سرپرست دبیر کلی کمیته ملی المپیک سعیدی است

کیهانی در مورد سرپرست دبیر کلی گفت: آخرین جلسه هیئت اجرایی به ۲ هفته قبل بر می‌گردد و از آن لحظه تا الان اتفاق خاصی رخ نداده و سعیدی سرپرست دبیری کمیته ملی المپیک است و تصمیم خاصی اتخاذ نشده است. تا الان نیز گزینه خاصی مدنطر نیست، حالا شاید صالحی امیری کسی را مدنظر خود قرار داده است. اما در اجلاسی که در لوزان داشتیم اساسنامه‌های کمیته‌های ملی هر کشور بعد از تصویب کمیته ملی المپیک اجرایی است. حتی کمیته ملی بین المللی به کمیته‌ها اجازه می‌دهند اساسنامه را اجرایی کنند، بنابراین تصویب توسط دولت به علت محکم کاری است نه اینکه دولت اگر توصیه نکند به اجرا نخواهد رسید. کمیته بین المللی المپیک اختیار تام برای اجرایی کردن اساسنامه به ما داده است.

نقش رئیس ملی المپیک در آینده در روابط بین الملل پر رنگ‌تر خواهد شد

وی ادامه داد: مهمترین شرط انتخاب دبیرکل ده سال سابقه مدیریتی است و مسائلی، چون آشنایی به زبان انگلیسی و مسائل بین المللی نیز مهم است. اساسا روسای کمیته‌ها نقش بسیار مهمی در روابط بین الملل دارند، شاید اگر دبیرکلی هم بود رئیس کمیته ملی المپیک را در اجلاس لوزان همراهی می‌کرد. نقش رئیس ملی المپیک در آینده در روابط بین الملل پر رنگ‌تر خواهد شد.

کمیته ملی المپیک هر کشوری باید برای برنامه ریزی به منشور بین المللی رجوع کند

کیهانی گفت: چارچوب‌های کاری منشور بین المللی تعیین کرده است که چه دستورالعملی برای کمیته‌های ملی المپیک کشور‌های مختلف مدنظر قرار بگیرد. منشور به عنوان مبنای استراتژیک تدوین قوانین کمیته ملی المپیک است و باید برای برنامه ریزی به آن رجوع شود. در منشور المپیک همه سیاست‌های خاص مدنظر قرار گرفته و به روشنی قید شده و هیچ کمیته ملی نمی‌تواند بدون رجوع به آن برنامه ریزی کرد.

وی افزود: اگر مشاوری برای تدوین قوانین بین المللی استخدام کردیم به این دلیل بود که قالب بهتری به خود بگیرد. از نقطه نظرات همه کارشناسان استفاده شد. بحث تدوین و نگارش و آماده کردن مدنظر بود که توسط برنامه ریز صورت گرفت.


بیشتر بخوانید:

غیاثی: اجازه نمی‌دهم کیهانی از کلاه من نمد بسازد/ صالحی امیری جلویش را خواهد گرفت

کیهانی: من تشخیص می‌دهم که پاداش جاکارتا را به چه کسانی بدهم/ از مربیان قبل از اعزام به مسابقات تعهدنامه می‌گیریم

صیامی: درصد زیادی از پاداش جاکارتا را به مربیان شهرستان‌ها می‌دهیم


انتهای پیام/

اظهارات کیهانی در مورد کمیته ملی المپیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار