فرماندار کازرون گفت: ۵۶۰ میلیارد ریال به تکمیل طرح‌های نیمه تمام کازرون اختصاص یافت.

اختصاص اعتبار به طرح‌های نیمه تمام در کازرونبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داریوش دهقان فرماندار شهرستان کازرون بیان کرد: ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام این شهرستان اختصاص یافته که در مقایسه با سال‌های قبل رقم قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: این اعتبارات از سه منبع شامل، سه درصد درآمد نفت و گاز، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی و توازن منطقه‌ای اختصاص یافته است.

دهقان ادامه داد: چندین طرح ورزشی شهری و روستایی نیز با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال در این شهرستان آماده بهره برداری است.

فرماندار شهرستان کازرون اضافه کرد: در صورت تحویل زمین مورد نیاز از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان کازرون، به زودی عملیات ساخت خانه جوان این شهرستان نیز با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال آغاز و در مدت ۶ ماه آماده بهره برداری می‌شود.

وی اظهار کرد: تا کنون اجرای طرح روشنایی از روستای بورنجان تا راهدارخانه اداره راه و شهرسازی در محور جدید کازرون به شیراز به مناقصه گذاشته شده است که به زودی این طرح نیز اجرایی می‌شود.

عباس صمیمی رئیس اداره آبفای شهرستان کازرون نیز گفت: تکمیل تصفیه خانه این شهرستان که ۲۵ سال قبل (یعنی در سال ۷۳) عملیات ساخت آن آغاز شد که تا کنون در گرو تامین ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی افزود: این میزان اعتبار اختصاص داده شده، اما هنوز به این اداره پرداخت نشده است و در صورت تأمین آن، این طرح تا پایان امسال آماده بهره برداری است.

صمیمی ادامه داد: این تصفیه خانه قادر است ۲۰۰ لتیر آب را در ثانیه تصفیه کند و در اختیار حوزه صنعت و کشاورزی این شهرستان قرار دهد.

همچنین محمد رضا نکویی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کازرون نیز در این نشست تصریح کرد: علت توقف عملیات ساخت بیمارستان ۲۰۰ تخته خوابی پردیس کازرون پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی این طرح است.

وی در مورد علت توقف عملیات ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی پردیس کازرون که حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: مسئولیت ساخت این مرکز درمانی در ابتدا با اداره راه و شهرسازی بود اما پس از مدتی، امور مربوط به ساخت آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محول و بعد از چندی اعلام شد که قرار است در آینده ادامه ساخت این طرح به راه و شهرسازی واگذار شود.

نکویی، در مورد توقف ۱۵ کیلومتر از عملیات چهار خطه شدن محور کازرون - بالاده نیز بیان کرد: علت کند شدن این طرح تغییر مسیری بود که در نقشه ابتدایی داده شد، اما در حال حاضر ادامه این کار برای تعیین پیمانکار آن به مناقصه گذاشته شده و به زودی عملیات ساخت آن اجرایی می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کازرون ادامه داد: بخشداران ۶ بخش این شهرستان شامل، کنارتخته و کمارج، خشت، نودان، مرکزی، جره و بالاده و بخش چنارشاهیجان به مرکزیت قائمیه در این نشست حضور داشتند.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اختصاص اعتبار به طرح‌های نیمه تمام در کازرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار