معاون میراث فرهنگی گیلان از تهیه طرح یادمان مشهد میرزا کوچک خان در ارتفاعات ماسال این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: تهیه طرح یادمان مشهد میرزا کوچک خان در دستور کار ویژه این اداره کل قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به ارزش بالای تاریخی و معنوی محل شهادت میرزا کوچک خان جنگلی در منطقه سیاه خانی در ارتفاعات ماسال و پیگیری و مساعدت‌های ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبنی بر تهیه طرح یادمان مشهد میرزا، این اداره کل به عنوان متولی تهیه و تایید این طرح انتخاب شد.

معاون میراث فرهنگی استان گیلان اظهار داشت: در این راستا قراردادی با مشاور طراحی ذی صلاح برای تهیه طرح یادمان منعقد شده است.

جهانی خاطرنشان کرد: علیرغم وجود مشکلات اعتباری، روند طراحی پروژه، رضایت بخش بوده، به طوری که آلترناتیو‌های متعدد تهیه شده توسط این مشاور در جلسات شورای فنی عالی اداره کل مورد بررسی قرار گرفت و منجر به نهایی شدن دو طرح شد.

وی افزود: قرار است در جلسه آتی شورای فنی، طرح نهایی انتخاب شده و مشاور مربوطه نسبت به تهیه نقشه‌های اجرایی پروژه و برآورد مالی اجرای آن اقدام کند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تصریح کرد: برنامه ریزی اداره کل پس از تهیه نقشه‌های فنی پروژه و برآورد مالی آن، تلاش برای اخذ اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح و آغاز فوری پروژه خواهد بود.

انتهای پیام/ع

تهیه طرح یادمان مشهد میرزا کوچک خان در سیاه خانی ارتفاعات ماسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.