مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز برداشت و افزایش سطح زیرکشت گندم در شیراز خبر داد.

مجید اختری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به آغاز عملیات برداشت گندم از مزارع این شهرستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان شیراز زیرکشت محصول گندم آبی رفته که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته به دلیل وضعیت مناسب آب و هوایی و بارش‌های جوی ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: سال زراعی گذشته از هر هکتار کشت گندم آبی شهرستان شیراز به طور میانگین ۴ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شد که پیش بینی می‌شود امسال این رقم به ۴ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم در هکتار برسد.

اختری افزود: برای برداشت گندم ۱۲۰ دستگاه کمباین در شهرستان شیراز فعال است که از این تعداد ۸۰ دستگاه بومی و ۴۰ دستگاه از سایر استان‌ها وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز ادامه داد: ۷ مرکز خرید تعاونی تولید و روستایی در این شهرستان آمادگی لازم جهت تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را دارند و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شیراز اضافه کرد: به منظور حمایت از کشاورزان در سال زراعی جاری بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تن بذر گندم گواهی شده تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مهرداد جلالیان کارشناس مسئول زراعت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از تحویل نخستین محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به مرکز خرید این شهرستان خبر داد.

وی افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم سال زراعی جاری ۱۷ هزار ریال تعیین شده است.

جلالیان، قیمت هر کیلوگرم گندم دُورم (ویژه صنایع ماکارونی) را ۱۸ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام کرد.

وی تصریح کرد: مراکز خرید دولتی شهرستان شیراز به منظور رفاه حال کشاورزان و کوتاه کردن دست دلالان حتی در ایام تعطیل نیز گندم کشاورزان را تحویل می‌گیرند.

انتهای پیام/چ

برداشت گندم در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار