مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:هشت هزار تن زردآلو امسال از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

هشت هزار تن زردآلو در سیستان و بلوچستان برداشت شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  اردشیر شهرکی مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: هزار و ۲۱ هکتار از سطح باغ‌های سیستان و بلوچستان به کشت زردآلو اختصاص دارد که ۸۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی افزود: برداشت زردآلو در سیستان و بلوچستان از اردیبهشت آغاز و تا اوایل تیر ادامه داشت.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان عمده شهرستان‌های تولید کننده زردآلو را خاش، میرجاوه و زاهدان ذکر کرد و افزود: بیشترین زردآلوی تولیدی این استان از نوع شکرپاره، شاهرودی و ارقام محلی است.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضاً منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد. تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

هزار و ۲۱ هکتار از سطح باغ‌های سیستان و بلوچستان به کشت زردآلو اختصاص دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار