«جان شوارز» در گزارشی که پایگاه خبری اینترسپت آن را منتشر کرده، به تشریح دلایل تاریخی نفرت مردم ایران از دولت آمریکا پرداخته است.

چرا ایرانی‌ها به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بارها در توئیت‌ها و سخنرانی‌های خود گلایه کرده است که چرا باراک اوباما، رئیس‌جمهور قبلی این کشور، با وجود اصرار ایران بر سردادن شعار مرگ بر آمریکا، حاضر به امضای برجام شد.

در آخرین مورد، او هفته گذشته در مصاحبه با خبرنگاران در حیاط کاخ سفید گفت: وقتی رئیس‌جمهور اوباما آن توافق وحشتناک (برجام) را امضا کرد، آنها (ایران) فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دادند.»

نکته‌ای که از این اظهارات ترامپ برداشت می‌شود این است که از نظر او نباید با کشوری که فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهد، توافق کرد. همین مساله بهانه‌ای شده است تا برخی در داخل ادعا کنند که شعار مرگ بر آمریکا با منافع ملی ایران در تضاد است.

اما چرا مردم ایران سال‌هاست که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند؟ این پرسشی است که چند سال پیش نه یک ایرانی، بلکه یک روزنامه‌نگار آمریکایی، به آن پاسخ داده است.

«جان شوارز» (Jon Schwarz) در هفتم آوریل ۲۰۱۵ پس از سفر به ایران در گزارشی که پایگاه خبری اینترسپت آن را منتشر کرد، به تشریح دلایل تاریخی نفرت مردم ایران از دولت آمریکا پرداخت و نوشت:

برای آمریکا‌یی‌ها درک این مسئله که چرا دولت باراک اوباما، آنهم با توجه به سر دادن مداوم شعار «مرگ بر آمریکا» در تجمعات بزرگ مردم ایران، تا این حد مصمم است که با تهران بر سر توانایی‌های اتمی آن به توافق برسد، مشکل است. این شعار من را هم ناراحت می‌کند، زیرا عضوی از آمریکا هستم و کسی مایل به مرگ خودش نیست.

اما مسئله اینجاست که اگر از واقعیت آنچه بین دو کشور گذشته، باخبر شوید، می‌فهمید منشا این شعار کجاست. آن‌ها دلایل قابل‌قبولی دارند که از آمریکا خشمگین باشند. کار‌هایی کردیم که مثلاً اگر نروژ همین اقدامات را در قبال ما انجام داده بود، برای سر دادن شعار «مرگ بر نروژ» به خیابان‌ها می‌رفتیم. متاسفانه نه تنها آمریکا و متحدانش این اقدامات خصمانه را که در ادامه به آنها اشاره می‌شود، در قبال ایران انجام داده‌اند، بلکه حتی به خود زحمتِ به یاد آوردن آن‌ها را هم نمی‌دهند.

۱. بنیان‌گذار خبرگزاری رویترز ایران را در سال ۱۸۷۲ خرید!
ناصرالدین شاه قاجار در دوران حکومت خود امتیاز ساخت و عملیاتی کردن همه خطوط راه‌آهن و کانال‌ها، بهره‌برداری از بیشتر معادن و جنگل‌ها و همه صنایع آینده را به «بارون جولیوس دو رویتر» فروخت. لرد کرزن، دولتمرد مشهور انگلیسی این اقدام را «تقدیم کامل و غیرقابل‌باور همه منابع صنعتی یک پادشاهی به دستان یک خارجی» خواند. به دنبال این اقدام، مردم ایران به قدری خشمگین شدند که ناصرالدین شاه یک سال بعد ناچار شد این قرارداد را فسخ کند.

۲. کمک بی‌بی‌سی به کودتای سال ۱۹۵۳ سیا برای سرنگونی دولت مصدق
اگر [از نظر شما] قضیه رویترز دلیل کافی برای کینه مردم ایران از رسانه‌های غربی نیست، بد نیست بدانید بی‌بی‌سی در سال ۱۹۵۳ میلادی کدی مخفی را ارسال کرد تا کرمیت روزولت (نوه تئودور روزولت) زمینه را برای یک کودتای آمریکایی-انگلیسی علیه دولت مصدق فراهم کند. (در این میان بی‌بی‌سی فارسی هم به دستور دولت انگلیس با پیام‌های تبلیغاتی خود در حمایت از کودتا به یاری کودتاگران آمد.) خیلی زود آمریکا شروع به آموزش پلیس مخفی رژیم وقت ایران کرد تا به آن‌ها بیاموزد با چه شیوه‌هایی از مردم اعتراف بگیرند. شیوه‌هایی که یک تحلیلگر سازمان جاسوسی سیا معتقد است اساس آن‌ها «روش‌های شکنجه آلمان نازی در دوران جنگ جهانی دوم» بود.

۳. ما قصد استفاده از بمب اتم را در ایران داشتیم
در سال ۱۹۸۰ میلادی ارتش آمریکا نگران این بود که اتحاد جماهیر شوروی سابق از فرصت انقلاب اسلامی ایران استفاده کند و تنگه هرمز در خلیج فارس را تحت کنترل خود درآورد. بنابراین، پنتاگون به فکر چاره افتاد و طرحی با این مضمون را ارائه داد: «در صورتی که اتحاد جماهیر شوروی شروع به جمع‌آوری نیرو برای اعزام به ایران کند، ما با استفاده از تسلیحات اتمی، گذرگاه‌های کوهستانیِ شمال ایران که شوروی برای انتقال نیروهای خود به آنها نیاز دارد را نابود خواهیم کرد.»

بنابراین، آمریکا می‌خواست از سلاح اتمی در ایران استفاده کند. دیوید کریست، کارشناس تاریخ در این رابطه گفت: «هیچکس به این فکر نکرد که مردم ایران از چنین سناریویی چه برداشتی خواهند کرد. این مسئله درست شبیه این بود که ایران برای جلوگیری از دستیابی کانادا به خلیج مکزیک، ایالت مینه‌سوتا را در کشور ما (آمریکا) بمباران اتمی کند.»

۴. ما با این مسئله که عربستان در دوران جنگ ایران و عراق ۵ میلیارد دلار به صدام حسین برای ساخت سلاح اتمی کمک کرد هیچ مشکلی نداشتیم
احتمالا می‌دانید که بعد از حمله صدام حسین به ایران در سال ۱۹۸۰، عراق با کمک ما (آمریکا و متحدانش) همه تلاش خود را برای ساخت سلاح‌های بیولوژیکی، شیمیایی و اتمی به کار گرفت و از تسلیحات شیمیایی علیه نیروهای ایرانی استفاده کرد. اما چیزی که شاید ندانید این است که عربستان سعودی در آن زمان به برنامه اتمی صدام میلیارد‌ها دلار کمک مالی کرد و دولت رونالد ریگان (رئیس‌جمهور وقت آمریکا) در حالی که از این مسئله به خوبی آگاه بود، هیچ اقدامی انجام نداد.

برای این که حال ایرانی‌ها را در مورد این مسئله درک کنید، کافی است بدانید که حداقل ۰/۷۵ درصد از کل جمعیت ایران معادل ۲.۴ میلیون از جمعیت امروز آمریکا، در جنگ ۸ ساله ایران و عراق جان خود را از دست دادند. این در حالیست که ما هنوز هم پس از گذشت ۷۰ سال، در مورد جنک جهانی دوم که در آن ۴۰۰ هزار آمریکایی یعنی ۰/۳ درصد از جمعیت آن زمان آمریکا جان خود را از دست دادند، صحبت می‌کنیم.

۵. سران آمریکا به طور مداوم ایران را تهدید به نابودی کرده‌اند
تنها سناتور «جان مک کین» نبود که آواز «ایران را بمباران، بمباران، بمباران کنید» سر داد. دریاسالار ویلیام فالن که به عنوان رئیس مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در سال ۲۰۰۸ بازنشسته شد هم در مورد ایران گفت: «آن‌ها مورچه هستند. زمانش که رسید لهشان کنید.» دریاسالار جیمز لیون جونیور، فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام در دهه ۱۹۸۰ نیز گفته بود «ما آماده بودیم آن‌ها را به قرن چهارم بازگردانیم.»

ریچار آرمیتاژ، معاون وزیر دفاع وقت هم اعتراف کرد «نابودی کامل ایران را در نظر داشتیم.» همچنین شلدون آدلسون، میلیاردر و از حامیان مالی بزرگ حزب جمهوری‌خواه، از یک حمله اتمی بی‌دلیل به ایران ابتدا در وسط صحرا و سپس در مناطق پرجمعیت حمایت کرده بود.

از همه این تهدیدات جدی‌تر، در بازنگری سیاست‌های هسته‌ای سال ۲۰۱۰ آمریکا توسط دولت اوباما اعلام شد «ما از سلاح اتمی علیه کشور‌هایی که اتمی نیستند و در پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی عضویت دارند و تعهداتشان مبنی بر عدم گسترس این نوع سلاح‌ها را رعایت می‌کنند، استفاده نخواهیم کرد.» با این تفسیر تنها یک کشور غیراتمی وجود دارد که احتمالا در این گروه جا نمی‌گیرد. پس ما در واقع گفتیم از سلاح اتمی علیه کشور‌هایی که این نوع سلاح‌ها را ندارند، به استثنای ایران، استفاده نمی‌کنیم.

۶. ما هواپیمای غیرنظامی ایران را ساقط کردیم و ۲۹۰ نفر از جمله ۶۶ کودک را کشتیم
سوم ژوئیه سال ۱۹۸۸ ناو آمریکایی یواس‌اس وینسنس که در حال گشت‌زنی در خلیج فارس بود، پرواز شماره ۶۵۵ ایران‌ایر را در آسمان منفجر کرد. وقتی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۸۳ یک هواپیمای غیرنظامی کره جنوبی را در حریم هوایی خود هدف قرار داد، روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله خود با عنوان «قتل در آسمان» نوشت «هیچ بهانه قابل‌قبولی برای کشوری که به یک هواپیمای بی‌آزار شلیک کند وجود ندارد.» اما دو سال بعد از این حادثه، ارتش آمریکا به فرمانده ناو جنگی وینسنس عالی‌ترین نشان شجاعت را اعطا کرد.

۷. ما تنها به این خاطر نگران ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران هستیم که مانع حملات نظامی ما می‌شود
لفاظی‌ها و جنگ تبلیغاتی ما علیه ایران مزخرف به نظر می‌رسد. آیا واقعاً سران ایالات متحده باور دارند که ایران به اسرائیل یا آمریکا حمله اتمی خواهد کرد؟ آنهم در حالی که این کار باعث اقدام تلافی‌جویانه آنها خواهد شد.

حتی کارشناسان محافظه‌کار سیاست خارجی آمریکا هم می‌دانند که این مسئله غیرمحتمل است. آن‌ها (سران آمریکا) نگران این نیستند که ما نمی‌توانیم مانعِ حمله یک ایران هسته‌ای شویم، بلکه نگران این هستند که یک ایرانِ هسته‌ای می‎تواند مانع حمله ما شود.

همانطور که توماس دانلی، تحلیلگر ارشد مسائل ایران در اندیشکده «آمریکن اینترپرایز» در سال ۲۰۰۴ گفت «چشم‌انداز یک ایران هسته‌ای یک کابوس است ... به خاطر تاثیر محدودکننده‌اش بر استراتژی آمریکا در خاورمیانه؛ چراکه مطمئن‌ترین عامل بازدارنده در برابر اقدامات آمریکا یک زرادخانه اتمی فعال است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی سروی
۰۲:۵۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
به فرموده امام خمینی هرچه فریاد دارید برسرامریکا بکشید امالفساد قرن است شیطان بزرگ است مرگ بر امریکا ومرگ بر کسانی که دانسته اب به اسیاب دشمن میریزند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا برای خودم متاسفم که هنوز بعضی از مردم با تریپ روشن فکری(درحالی که اندازه یه نخود سواد سیاسی ندارند) میگن نباید مرگ بر آمریکا بگیم و داریم صلح جهانیو زیر پا میزاریم‌‌‌ ):
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۲۲:۲۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر ترامپ بی غیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
درمقابل این زورگویان بایدقوی بودوگرنه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا و صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۴۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا پدر داعش کثیف و تروریست ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا و صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
Mmm
۱۶:۰۰ ۱۹ دی ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۹ دی ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
پروین نجفی
۱۷:۲۱ ۱۳ دی ۱۳۹۸
فکر نمی کردم به این زودی آمریکا نابودی خودش را کلید بزند با ترور شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز
منتقم خون شهید حاج قاسم
Japan
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۹ دی ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا هر روز و هر لحظه به خاطر استبداد تفکر و زورگویی و جنایاتش به همه مردم دنیا. اگر آمریکا و اسرائیل نبودند قطعا کره زمین جای بسیار بهتری بود.
United States of America
مهدی
۰۰:۲۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
مرگ برامریکا به خاطر تمام جنایتهایی که درتمام دنیامیکند
Iran (Islamic Republic of)
Poj
۰۵:۵۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا یک شعار نیست یک واقعیت عقلانیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۵ تير ۱۳۹۸
خیلی خوب بودمتشکریم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد از استان گلستان
۱۳:۵۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
دوستان مرگ بر امریکا باید برای ما مثل اکسیژن باشه که اکه نگیم احساس خفگی کنیم.البته اروپا هم وقتی پای منافعش درمیان است سیاست های امریکا را کادو پیچ میکنه.مثلا در قضیه برجام اروپا هم حضور داشت چرا بعد از خروج امریکایکساله دفع الوقت میکنه؟بنظر من میخواد فشار های همه جانبه امریکا کار خودشو بکنه ومردم قادر به تحمل نباشند وبقول امریکایی ها بدون هزینه رژیم را سرنگون کنند که کور خوندن.از طرف دیگه اگه اتفاقی هم افتاد در تاریخ ردی از انها باقی نماند.بهر حال سگ زرد برادر شغاله.
خداییش شما باور میکنید که پنج کشور دیگر که چند سال در مذاکرات برجام حضور داشتند اینقدر ضعیفند که نمیتونند با ایران برابر مفاد برجام عمل کنند؟اگر جواب مثبت باشه باید بپذیریم که اروپا قدرتش در مقابل امریکا کمتر از ایرانه با این تفاوت که ایران صراحتا مخالفت خود را با امریکا اعلام میکن ولی اونها جراتشو ندارن.تا دنیا هست مرگ بر امریکا و اروپای ترسو و منافق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ترامپ اگر یک بار هم شده کل متن برجام رو خوانده بود برای تشکر از خدمتی که اوباما برای اونها کرده برای دست بوسی می رفت وبه دست های اوباما می افتاد
خدا رو شکر که بی اطلاع دقیق از برجامه واین به نفع جبهه مقاومت است وپشیمانی هم انشاالله براش سودی نخوهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید
مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
خادم
۱۰:۴۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
مرگ برآمریکاونوکران اروپایی اش_حضرت آقابمب هسته ای راحرام اعلام فرمودند،حتمادلیلی داشته ویقین دارم سیاست عین دیانت ایشان،صحیح است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۳۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
مرگ بر صهیونیست ....حالا بهتر شد...خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بايد از خدا بخواهيم دستهايي كه تحريم ايران را امضا كرده از كار بيفته تا ديگر نتواند ظلم بيشتري كند
Iran (Islamic Republic of)
صمد
۱۲:۱۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
مردم ما باید حافظه خود را تقویت کنند و این جنایات وحشیانه را فراموش نکنند و فریب چرب زبانی های آمریکایی ها را نخورند. ایران را ایرانی می سازد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد باقر
۰۰:۴۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
امروز قضایا بسیار متفاوت است .مدام دراین نوشتارها سلاح اتمی امریکا به رخ ماها کشیده میشود .من میپرسم که امریکا با کدام بمب افکن و یا موشک کلاهک هسته ای میخواهد ایران را تهدید کند؟تمام ادوات امریکایی ها تا کیلومترها دورتر از مناطق خاورمیانه تحت نظارت کامل رادارهای پیشرفتهء ایران است و کوچکترین حماقت امریکا، قطعا و به یاری امام زمان منجر به صدمه جدی و جبران ناپذیر انها خواهد شد.و دیگر اینکه مردم ایران و مقیم امریکا و اروپا میتوانند با یک انسجام و هدف واحد ضربات جدی به انها بزنند .امریکا و انگلیس امروزه کوچکتر از انند که حتی تهدیدی توخالی باشند تا چه رسد به اقدام جنگی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۳ تير ۱۳۹۸
آمریکا را مهندسین و متخصصین و نوابع وکاردانانی از ملل دیگر آمریکا کردن ،
حالا برای همین ممالک عرض اندام میکنه و وحشی شده .
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسراییل مرگ برآل خلیفه مرگ بر امارات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر دولت فاسد آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۳ تير ۱۳۹۸
شاید قبلا بین ملت و دولتیای امریکا فرق میداشتیم ولی از زمانی که ترامپ گفت ملت ایران همه تروریستن ایرانیایی هم که فرق میداشتن و نمیگفتن نیز به این جمع اضافه شدن.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۱:۲۵ ۱۳ تير ۱۳۹۸
تنها اشتباه بزرگی که ایران الان داره مرتکب میشه عدم ساختن بمب هسته ای هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۵ تير ۱۳۹۸
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۱۴ ۱۳ تير ۱۳۹۸
باید در شعار ها بگوییم مرگ بر سیاست های آمریکا این بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۳ تير ۱۳۹۸
من هنوز نمیفهمم که چرا ما نباید سلاح اتمی داشته باشیم؟ این همه تهدید اتمی علیه مردم ما هست چرا ما همچنین سلاحی رو برای بازدارندگی نداشته باشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر آمريكاي جنايتكار
Germany
جواد
۱۸:۳۶ ۱۳ تير ۱۳۹۸
ما حتما در مقابل آمریکای خونخوار دارنده سلاح اتمی و استفاده کننده ازش و تهدید کننده به استفاده از سلاح اتمی علیه ایران باید مسلح باشیم و حتی سلاح اتمی جهت بازدارندگی امریکا داشته باشیم
Germany
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۳ تير ۱۳۹۸
به نظرم سیاست مدیران و مدیران الان باید بگویند مرگ بر آمریکا تا بدانیم اینها هم از ما هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۳ تير ۱۳۹۸
آن‌ها (سران آمریکا) نگران این نیستند که ما نمی‌توانیم مانعِ حمله یک ایران هسته‌ای شویم، بلکه نگران این هستند که یک ایرانِ هسته‌ای می‎تواند مانع حمله ما شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۳ تير ۱۳۹۸
از اساسی ترین ارکان دین تولی و تبری ست پس هر دیندار و خداپرستی باید بگه #مرگ_بر_امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۳ تير ۱۳۹۸
عزیز ،اینکه ما در مرگ بر آمریکا گفتن بین حاکمیت آن کشور و مردم تفکیک قائل میشیم خودش سیاست است وگرنه هر عاقلی میداند که حکام آمریکا رو مردمش سر کار میارن و بسیاری هم ازآنها در دنیای انفجار اطلاعات میدانند که مسئولینشان چه سیاستی رو در قبال مردم دنیا بکار گرفتن منتها اونها حس آقایی بر دنیا رو دارن به دنبال منافع خودشان هستند حتی اگر به مرگ هزاران کودک و مادران آنان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر دولتمردان امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا و بر همه طرفداران این شیطان بزرگ!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۳ تير ۱۳۹۸
ماجرا طبس ،ماجرای بلوکه شدن دارایی های ایران در امریکا ، حمایت از شاه و خیانتهاش ، حمایت ا. گروه تروریستی منافقین، حمیات و کمک نظامی به صدام در جنگ با ایران و ...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۸ ۱۳ تير ۱۳۹۸
خدایا تو خود میدانی که ما تا آخرین قطره خونمان انشا الله به یاری حضرت فاطمه زهرا (س)جلو این جانی ها مقاومت خواهیم کرد .خدایا غافلانی که به خاطر غرق شدن در گناه... و یا تمایلات مادی به غرب به ویژه امریکا ...و یا تحت تاثیر رسانه های اغواگر هدفمند فریبکار غربی ...دچار درک غلط شده اند را هدایت نما. امین
United States of America
آدریان
۱۷:۲۴ ۱۳ تير ۱۳۹۸
تا همیشه مرگ بر آمریکا به امید فروپاشی آمریکا و نوکرش اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۱۷ ۱۳ تير ۱۳۹۸
بعضی ها میگن مردم آمریکا با دولت مرداشون فرق دارن، دولت مردان آمریکا هم شیره و عصاره همون مردمند دیدید که چه کشور به قول خودشون دمکراتیکی دارن
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۳ تير ۱۳۹۸
هرچی آدم فکر میکنه/مطالعه میکنه بابزرگان نشست وبرخواست میکنه ،منطقی وعقلانی موضوع روبررسی میکنه فقط وفقط بافریاد دوست داره بگه مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۳ تير ۱۳۹۸
اشتباهی منفی دادم ! بینهایت مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۳ تير ۱۳۹۸
اینقدر امریکا علیه ایران و بشریت جنایت کرده
و ما ان را خلاصه کردیم و میگوییم مرگ بر امریکا
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۳ تير ۱۳۹۸
بزن دست قشنگه رو وفقط بگو مرگ بر آمریکا.
Iran (Islamic Republic of)
sarbaze vatan
۱۶:۴۱ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ برآمریکای به مردم آمریکا ربطی نداره این شعار ما متوجه سیاست و جهانخواران زورگوی آمریکایی هست که جلوی پیشرفت مظلومین رو گرفت واین تنها به کشور ما ختم نمیشه بسیاری از مردم نازنین قاره ی آفریق گرسنگی و سیاه روزی خود را از شیطان بزرگ هدیه گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۳ تير ۱۳۹۸
او دهها جنایت دیگر را نام نبرد و به راحتی جنایاتشان را کوچک کرد
Iran (Islamic Republic of)
خان محمدعلی آقا
۱۸:۱۰ ۱۳ تير ۱۳۹۸
اگر آنها نگران این هستند که یک ایرانِ هسته‌ای می‎تواند مانع حمله ما شود. پس چرا نسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۳ تير ۱۳۹۸
میگوییم مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۳ تير ۱۳۹۸
بله درست است : مرگ بر آمریکا.. یعنی مرگ بر جنایتکاران..
و این شعار مختص ایران و ملت ایران نیست بلکه در تمام دنیا و مردم دیگر کشورها نیز شعار مرررررررررررررررگ برررر آمررررررررررررررررررررررررریکا را بکار میبرند چون آمریکا در تمام دنیا جنایت کرده و دست به خشونت زده آنهم در کمال پررویی و جسارت حالا هم میگویند چرا میگویید مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا و همه کشورهایی که بر ضد ایران بودند وهستند .... ما آمریکا رو زیر پا می گذاریم .آمریکا و عربستان واسرائیل وهمه روباه صفتان هیچ غلطی نخواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا.. یعنی مرگ بر جنایتکاران..
و تا ابد مرگ بر آمریکا و حامیانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۳ تير ۱۳۹۸
به نظرم بهتره ، سیاستمداران برجسته اون کشور رو خطاب قرا بدهیم مثلا بگیم مرگ بر ترامپ یا مرگ بر بولتون ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۳ تير ۱۳۹۸
بايد بگوييم مرگ بر سياستهاي اشتباه امريكا عليه ايران تا براي مردم امريكا روشن بشه ما از دست رفتار سياستمدارانشان ناراحت هستيم نه مردم آمريكا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا گفتن به سیاست نگنین و ماهیت اصلی افراد جانی دولت های آمریکا هست که در چرخه های مختلف حضور پیدا می کنند یکی در دولت بوش پدر و پسر یکی در دولت اوباما و یکی هم در دولت ترامپ نه شخص و اشخاص خاصی .......
ترامپ و نوکرانش سال دیگر یا 4 سال دیگر می روند ولی یک زورگو دیگر میاید آن وقت که نمی شود باز آن ها را خطاب کرد پس بلند فریاد می زنیم مرگ بر آمربکا مرگ بر سیاست تروریست پرور مجوعه افراد سیاست مداران آمریکا و کاخ سفید .. نه کشور و مردم آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
healer
۱۶:۳۹ ۱۳ تير ۱۳۹۸
اشتباه مثبت دادم... هزارتا منفی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۳ تير ۱۳۹۸
حالت خوبه؟
اونها همه کشور و مردم رو تحریم می کنند.
اتفاقا باید طوی مرگ بر آمریکا بگیم بفهمند از کجاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۳ تير ۱۳۹۸
امریکا یک نظام حکومتی ست نه یک ملت و نه چند سیاستمدار ، این سیاست خبیث فقط محدود به چند سیاستمدار برجسته نیست و متعلق به بومیان امریکا هم نیست بلکه متعلق به نظام سیاسی- فرهنگی منحط امریکایی و هر کسی دنباله رو آن هست
Iran (Islamic Republic of)
خواننده
۱۴:۰۶ ۱۳ تير ۱۳۹۸
چرا؟
چون احمق هستندامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکای جنایتکار و اذنابش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا و بر حامیان خارجی آن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۳ تير ۱۳۹۸
و حامیان داخلی آن
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۳ تير ۱۳۹۸
آمریکا فقط به منافع خود فکر میکند چه دوست چه دشمن و اگر این منافع تامین نشود فرق نداره کی هستی اروپا یا ایران یا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۳ تير ۱۳۹۸
یعنی خودخواهی بدون انسانیت؟
Iran (Islamic Republic of)
فهرجی
۱۳:۵۲ ۱۳ تير ۱۳۹۸
***چرا مرگ بر آمریکا؟!
چون بشریت از آمریکا جز مرگ ندید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا هم دولتش هم سیاستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر دولت مردان امریکا
Iran (Islamic Republic of)
امیر ث
۱۳:۳۸ ۱۳ تير ۱۳۹۸
پس واقعا مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۳ تير ۱۳۹۸
زیرا کشوری بی قانون و پیمان شکن و ظالم و خونریز است و هیچگاه غیر از منافع خود و ویرانی جهان نمی اندیشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۳ تير ۱۳۹۸
امریکا خبیث و نحسه، مرگ بر امریکا،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۳ تير ۱۳۹۸
خیلی خوب بود تحلیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۳۳ ۱۳ تير ۱۳۹۸
تحریمهای جنایتکارانه ویکجانبه آمریکا علیه ایران، وتصویب میلیاردها دلار در بودجه آمریکا در راستای براندازی نظام مقتدر ایران و بسیاری از اقدامات مخرب دیگر که بر نفرت مردم ایران از سیاستهای آمریکا اضافه کرد و همچنان این نفرت افزایی از سوی سیاستمداران آمریکا تداوم دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا خشنودی خدا وفرشته وملائکه است ومرگ بر امریکا عبادتی است نسبت به خدای متعال و یکتا وپدید اورنده جهان هستی و آفرینش. درود بر اسلام ودرودبر ایران بزرگ وسرافراز واقتدار آن درود برملت ایران دراقصا نقاط جهان ومرگ برترامپ ودولت مردان امریکای جنایتکار وخون آشام مظلوم کش وظالم پرور
آخرین اخبار