وفائی‌فرد گفت: سهم ایران در GDP معدن بسیار کم و زیر یک درصد است و باید افزایش پیدا کند که علت آن تحقیقات کم و کمبود محقق در بخش معدن ایران است.

سهم ایران در GDP معدن باید افزایش پیدا کندبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید وفائی‌فرد، رئیس مرکز تحقیقات و فرآوری موادمعدنی ایران در حاشیه بازدید از مرکز تحیقیقات معدنی ایران گفت: امروز تشکل‌ها و انجمن‌های معدنی نقش بسیار اساسی در رشد این صنعت داشته‌اند.

وفائی‌فرد افزود: سهم ایران در GDP معدن بسیار کم و زیر یک درصد است و باید افزایش پیدا کند که علت آن تحقیقات کم و کمبود محقق در بخش معدن ایران است.

وی تصریح کرد: عیار پایین موادمعدنی، تلاش برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و موارد زیست‌محیطی از جمله چالش‌های پیش روست که تلاش می‌شود با رویکرد‌هایی از جمله سرمایه‌گذاری هوشمند در تحقیق و توسعه، همکاری فعال با دانشگاه‌ها و صنایع بر مشکلات فائق آییم.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات و فرآوری موادمعدنی ایران، تولید ناخالص داخلی در ایران در حال کاهش است در حالی‌که در آمریکا و چین این روند صعودی است.

وفائی‌فرد ادامه داد: حرکت به سمت اقتصاد بر مبنای کاهش مصرف کرین، تلاش برای دسترسی به منابع، روش‌های جدید سرمایه‌گذاری در معدن، انعقاد قرارداد‌های اجتماعی برای معدن‌کاری استفاده از نیروی کار به روز و غیره از جمله روند‌های آینده معدن‌کاری است.

رئیس مرکز تحقیقات و فرآوری موادمعدنی ایران اظهار کرد: این مرکز تاکنون جهارهزار مورد تحقیقات در خصوص طلا را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی در پایان گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۹۰ مورد پژوهش دانشجویی در سطح کارشناسی ارشد و دکترا معرفی شده که از سوی مرکز پژوهش ایمیدرو در این مرکز انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار