تندگویان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خیرین ازدواج از هیچ معافیتی برخوردار نیستند/ تصمیم ۱۴ استان برای تشکیل مجمع کشوری

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره تشکیل مجمع کشوری خیرین ازدواج توضیحاتی داد.

خیرین ازدواج از هیچ معافیتی برخوردار نیستند/ تصمیم 14 استان برای تشکیل مجمع کشوری خیرین ازدواج

محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تاکنون مجمع خیرین ازدواج به صورت کشوری تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در برخی از استان مجمع خیرین ازدواج وجود دارد، گفت: مطابق پیگیری‌های انجام شده ۱۴ استان به جمع بندی برای تشکیل یک مجمع خیرین استانی رسیده اند.

تندگویان افزود: ما نیاز به یک مجمع خیرین حوزه ازدواج کشوری مثل مجمع خیرین مدرسه ساز داریم.

معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه ما در معاونت جوانان پیگیر این موضوع هستیم، ادامه داد: تصمیم داریم امسال در هفته ازدواج تشکیل یک مجمع استانی خیرین ازدواج را نهایی کنیم.


بیشتر بخوانید: خبر خوش معاونت امور جوانان برای مشمولان امریه سربازی


وی گفت: در این مورد وزارت کشور باید در حوزه ثبت این اقدام و تسریع آن ما را یاری کند.

تندگویان با بیان اینکه این خیرین در حوزه‌های مختلف ازدواج از جمله مسکن آسان، کالا و جهیزیه و اشتغال جوانان فعالیت می‌کنند، افزود: این خیرین از هیچ معافیتی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه خیری که مسکن رایگانی را در اختیار یک زوج جوان قرار می‌دهد هیچ معافیتی از جمله معافیت مالیاتی و معافیت‌های مجوز شهرداری به او تعلق نمی‌گیرد، تأکید کرد: هدف کلی ما این است که در یک ساختار مشخص کشوری خیرین را شامل تمامی معافیت‌های لازم کنیم.

تندگویان با بیان اینکه نهاد‌هایی مثل صدا و سیما و.. نیز می‌توانند با ارائه خدمات فرهنگی تشکیل مجمع خیرین را ترویج دهد، گفت: درحال حاضر افراد زیادی هستند که کار خیریه می‌کنند، اما از موضوعات مطلع نیستند.

تندگویان با بیان اینکه با راهنمایی خیرین ازدواج می‌توانیم تحویلی در کمک رسانی به زوجین انجام دهیم، بیان کرد: پیش بینی شده است جهت تسهیل و رفع مشکلات خیرین از کل کشور مجامع استان ازدواج با وزیر ورزش و جوانان جلسه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۱:۲۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. وحید هستم اهل سرپل ذهاب .... من بخاطر زلزله همه چیمو از دست دادم. خونوادم و خودم زیر اوار . بودیم و صدمه های جدی بهمون وارد شد .. قبله زلزله من قصد داشتم برم خاستگاری ولی وقتی زلزله بهمون زد و همه چیمونو از دست دادیم. نتونستم برم خاستگاری. شرایط من طوریه که هنوزم داخل کانکسیم. و خونه ما هنوزم نیمه سازه. ما توروستایم. ... بخاطر این اتفاق من سه سال شرمنده کسی شدم. و نمیتونم برم جلو. ... اگه خیرین اگه بخاطر خدا دارین کاریو انجام میدین و کارتون فقد تبلیق نیست. ازتون میخوام . . اول بیان وضعیت منو زندگیمو ببینید . بعد کمک کنین . اگه نیتتون کمکه خدا همیشه نگهدارتون باشه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۱۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
باسلام مهدی هستم اهل کرمان پدرم رااز۷سالگی ازدست داده ام وشرایط مالی زیرصفرمادرم وخودم باکارکردن فقط توانایی دادن کرایه خانه وخرجی هستیم بنده برای خواستگاری باخانواده ای صحبت کرده ایم که قبول به رفتن ماکردندولی بخاطرنداشتن پول چندسری به عقب انداختیم بخاطرخدااگه شده کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسن کریمی زاده
۰۳:۴۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
با سلام خدمت شما خیرین انسان دوست من جوانی 30 ساله هستم که که 5 سال است که نامزد کردم و توانایی گرفتن عروسی ندارم از آنجایی که من در روستا زندگی میکنم مخارج ازدواج خیلی زیاد است در ضمن من خودم سرپرست خانوار هستم پدر و در چهار سالگی ار دست دادم مادرم اکنون مریض است و هزینه درمانش با بنده است شما را به خدا بهم کمک کنید تا با آبرو ازدواج کنم تنها آرزویی که دارم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۴۷ ۲۵ تير ۱۳۹۸
سلام وقتتون بخیر در یه موردی نیاز به کمک فوری دارم که ان را نمیتوانم بنویسم یا حضوری یا تلفنی قادر به توضیح هستم اگه به من کمک نکنین نمیتوانم ازدواج کنم تورو به مقدساتتون کمکم کنیدازتون عاجزانه کمک میخوام من نیاز مالی ندارم از یه بابت دیگه کمک میخوام تماس بگیرین خدمتتون عرض میکنم
آخرین اخبار