معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: در دو سال گذشته میزان صادرات ایران به کشور قطر ۹ برابر افزایش یافته که بخش عمده‌ای آن از بنادر استان بوشهر بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید زرین‌فر در بررسی روند فعالیت‌های تجاری و مسافری استان بوشهر با کشور قطر افزود: بنادر این استان کمترین فاصله را با قطر دارند و همین موضوع ظرفیت مبادلات تجاری و اقتصادی را میان بوشهر و قطر افزایش داده است.

وی با اشاره افزایش ۹ برابری میزان صادرات ایران به کشور قطر در دو سال گذشته، بیان کرد: بخش عمده‌ای از این صادرات از بنادر استان بوشهر صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بر تقویت همکاری اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد و ادامه داد: در همین زمینه کشتی مسافری و تجاری گراند‌فری در اسکله بندر بوشهر پهلو گرفت که در مرحله نخست در بعد تجاری فعالیت خود را آغاز می‌کند و سپس در حوزه گردشگری دریایی.

زرین‌فر توسعه گردشگری دریایی را از مهم‌ترین برنامه‌های استان بوشهر عنوان کرد و گفت: برای توسعه زیرساخت‌های این حوزه برنامه ویژه‌ای تدوین و اجرایی شده و در این زمینه پرداخت تسهیلات اعتباری و بانکی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ک

افزایش توسعه ظرفیت مبادلات تجاری و اقتصادی میان بوشهر و قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.