مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کار برداشت گندم از ۵۷۲ هزار هکتار از مزارع این استان از دهه اول تیر آغاز می‌شود

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد صالح احمدی با بیان اینکه کار برداشت گندم از ۵۷۲ هزار هکتار از مزارع این استان از دهه اول تیر آغاز می‌شود گفت: تا امروز در خصوص تولید و خرید تضمینی در استان چهار مرحله پیش بینی انجام شده که در مرحله آخر یک میلیون و ۱۲ هزار تن تولید و ۸۷۶ هزار تن محصول مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری می‌شود.

وی افزود: اقدامات سال زراعی جاری شامل تأمین ۱۷ هزار و ۹۱۰ تن بذر اصلاح شده، بوجاری ۷۹ هزار تن بذر خود مصرفی، ۸۹ مورد آزمون خاک و ۳۹ هزار هکتار کشاورزی حفاظتی از اراضی گندم است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حوزه مصرف کودها نیز ۴۴ هزار تن ازت، هفت هزار و ۳۷۷ تن فسفر، ۷۷۹ تن پتاس و استفاده از کوده های ریز مغزی در سطح ۳۵ هزار هکتار از مزارع انجام شده است.

احمدی در خصوص کشت جو نیز اضافه کرد: ۲۹ هزار هکتار جو کشت شده که شامل چهار هزار هکتار آبی و ۲۵ هزار هکتار دیم بوده که پیش بینی تولید این محصول ۵۰ هزار تن است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: در حوزه خرید جو نیز با توجه به اینکه قیمت جو در بازار بیشتر از خرید تضمینی است پیش بینی خرید تضمینی هفت هزار تنی که برای خرید آن در اسفند ماه انجام شده بود انتظار می‌رود تحقق پیدا نکند.

انتهای پیام/م

بیش از یک میلیون تن گندم در کردستان برداشت می شود

 

 

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.